További Magyar cikkek
Szigorú szabályok
Mindkét központ szerződésben kötelezi a bérlőket arra, hogy a belvárosi kiskereskedelmi ár alatt legalább 30 százalékkal kínálja termékeit. További előírás, hogy a cégek vállalják: meghatározott körzetben nem nyitnak hasonló kedvezményt nyitó outlet boltot.
Bodó Gergely, a GL Outlet igazgatója elmondta: a 16500 négyzetméteres területen 60 üzletet terveznek, a bérlők harmadával már szerződésük van, további harminc százalékkal pedig már aláírás közelébe jutottak a tárgyalások. A központ egy fedett sétálóutcaként, önálló üzletek soraként épül, a már "aláírt" bérlők között van az Esprit, a Calzedonia, a Replay/Retro, az Aboriginal, a Paris Boutique, a Lego Kidswear. A központban ugyanakkor helyet kapnak olyan nem ruházati termékeket forgalmazó cégek is, mint a belga Bodum, mely konyhai berendezéseket gyárt.
Új márkákat hoznak magukkal
Mindkét központban szeretnének olyan világmárkákat a bérlők között látni, akiknek eddig Magyarországon nem volt hivatalos forgalmazójuk - derül ki Bodó Gergely, és a biatorbágyon épülő Budapest Outlet Center egyik fejlesztője, a Raiffeisen Ingatlan Rt. üzletágigazgatója, Takács József Indexnek adott nyilatkozataiból. Bár konkrétumokról egyik vezető sem kívánt a szerződéseket megelőzően beszélni, információink szerint egyebek között a Gap is feltűnhet az egyik központban. A BOC-ba eddig többek között a Nike, Levi's, a Tom Tailor, a Camel Active, a Mexx, a Mustang, a Vans/Zone, Fila és Budmil szerződött le. Takács József elmondta: a BOC szinte kizárólagosan divatáru üzleteknek ad helyet, emellett néhány, az árakra vonatkozó követelményeket teljesítő kiegészítőket áruló bolt nyithat meg.
|
Nyitás októberben
A két, egymástól kocsival alig pár perces távolságra épülő központ között már a nyitás előtt is folyik a vetélkedés: egyelőre kérdéses, melyik nyithatja meg előbb kapuit, a GL október 1-ét, a BOC legutóbbi sajtóközleményében "csak" októbert jelölte meg indulásként. Ugyancsak folyik a verseny a cégekért, információink szerint az például az adidas már elkötelezte magát a BOC-ban. A nagy márkák megszerzésében folyó versenyben segíthetnek a külföldi kapcsolatok: a GL-nek kettő saját központja van Európában, míg a BOC-ban az üzemeltetést végző GVA Outlet Services szakembergárdája 15 ilyen egységet visz szerte a kontinensen.