A társaság rendre azért kap költségvetési támogatást, mert ebből az összegből kell üzemeltetnie és fenntartania a nem díjas sztrádaszakaszokat, illetve az M0-st, miközben az autópályadíjakból a fizetős pályák fenntartását, üzemeltetését finanszírozza. A társaság idén a hatmilliárdos állami támogatás mellett további körülbelül 14 milliárd forint díjbevételre számít.
Decemberre döntenek a négynaposról
Az ÁAK nemrégiben olyan 2004-es "matricavariációkkal" rukkolt elő, amelyek mindegyikével biztosítható az autópályák üzemeltetése - mondta aNapi Gazdaságnak Béni Gyöngyi, a vállalat szóvivője. A kieső állami támogatást minden bizonnyal a forgalom bővűléséből, illetve a sztrádadíjak emeléséből kompenzálhatja a cég.
A tervek szerint december 1-jére megszületik az a rendelet, amely meghatározza a jövő évi matricák árát és kondícióit. Béni nem nyilatkozhatott az árakról, mivel az minisztériumi hatáskör. Az rt. a szükséges bevételek mellett a sztrádák megfizethetőségének szempontjait vette figyelembe az említett variációk elkészítésekor.
Az ÁAK javaslata szerint december 1-jétől lehetne megvásárolni az éves matricát, amely 2005. január végéig lenne érvényes, ám csak a 12 havi árat kellene érte kifizetni. December elejére eldől a négynapos matrica jövője is. Az ÁAK eddig összesen 3 millió matricát értékesített.