Nem vesznek
Több fuvarozó nem vesz éves matricát autóira, mivel éves szinten nem kiszámítható az útirány. A 14 kamionos gépparkkal rendelkező Bonus Teher 3-4 gépkocsijára vásárol havi vagy 10 napos matricát, ez utóbbit egy vagy két alkalommal tudják kihasználni, így a fuvardíj 5-10 százalékát viszi el a költség. A fuvarozókat alvállalkozóként kiközvetítő Eurosped munkatársa szerint a magyar sztrádamatrica árának emelkedése nem okoz különösebb nehézséget a nemzetközi szállításokat lebonyolító fuvarozóknak. Egy Közép-Németországba tartó szállítmány 450 ezer forintra rúgó fuvardíjából egyelőre 4000 forintot tesznek ki a magyar, valamint az osztrák pályadíjak. A helyzetet a német matricarendszer bevezetése és az osztrák díjszabás átalakítása nehezíti majd, ami további 70-80 euróval terheli meg a szállítókat.
Elfogadható
A személygépkocsi-matrica árának tervezett emelése csak az inflációt meg nem haladó mértékben lesz elfogadható a Magyar Autóklubb számára - mondta Tóth István főtitkárhelyettes. Az 5 százalékos áremelés így még elfogadhatónak minősíthető. Tóth szerint a drágítástól függetlenül túl magasak a magyar autópályadíjak a szomszédos országokéhoz képest is. A taxisok a fuvarok kedvéért általában nem váltanak éves vagy havi matricát. Amennyiben az ügyfél autópályán kíván utazni, vagy megfizeti ő a sztrádamatricát, vagy a sofőr viseli a pluszköltséget. Ez utóbbi esetben jelenthet mérsékelt költségnövekményt az áremelés.