Hasonló tapasztalatokról számoltak be az Index érdeklődésére a budapesti plázák: Walch Ottó, a Westend marketing igazgatója szerint az utolsó napokban mindenütt "bolondok háza" van. A Westendben az évi 20 millió vásárló egynegyede, öt millió ember az év utolsó két hónapjában keresi fel az áruházat. Bár pontos adatok nincsenek, tapasztalataik a vásárlók az inflációt meghaladó mértékben növelték kiadásaikat, a boltok forgalma nem kis részben az új hitelkonstrukcióknak köszönhetően ugrott meg. A 0 százalékos THM-es akciók mellett a halasztott fizetési konstrukciók is népszerűek.
A Duna Plazában a vásárlók pontos számát nem közölték, ám Zsolnai Endre marketing igazgató szerint az elmúlt évek folyamatos emelkedést mutató tendenciája folytatódott, az idén is legalább 3-5 százalékkal nagyobb tömeg fordult meg az üzletekben. Egy átlagos hónaphoz képest decemberben 30-50 százalékkal van több látogató, ugyanakkor januárban sem számítanak nagy visszaesésre: az év első hónapja a látogatószámot tekintve sorrendben a második helyet foglalja el, a vásárlók ugyanis már számítanak a januárban kezdődő kiárusításokra.
Alig egy hét a leárazásokig
Bár akad olyan üzlet, mely már most meghirdette, hogy december 27-től akciós kínálattal áll elő, Antalffy Gábor, a Kisosz (Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekvédelmi Szövetsége) ügyvezető elnöke szerint a két ünnep között még nem jellemző a leárazás. Ennek egyik oka az, hogy a karácsony után sok árut hoznak vissza cserélni, és így még az eredeti árat kérhetik el a cserébe adott termékekért is. Január első hetétől azonban indul a szezon, a kiárusításra a kereskedők nem csak azért szorulnak rá, mert a visszamaradott készleteket szeretnék eladni, hanem azért is, mert enélkül a nagy karácsonyi kiköltekezés után a január "döglött ló" lenne.