Állami milliárdok
Bársony László, a város MSZP-s alpolgármestere szerint korábban nem volt elég határozott kormányzati támogatás mögöttük, ezért zárultak eredménytelenül az autógyártókkal folytatott korábbi tárgyalások. "Az államnak tízmilliárdos nagyságrendben kell hozzájárulnia az infrastruktúra fejlesztéséhez. Medgyessy Péter néhány napja egy tatabányai fórumon a nyilvánosság előtt kijelentette, reméli, a Peugeot-Citroen új gyára itt épül. Ez határozott kormányzati szándékot mutat" - mondta Bársony az Index kérdésére.
A város eddig lemaradt
Tatabánya térsége már többször esélyes volt autógyár létesítésére, ám a BMW végül a németországi Lipcsét, a Toyota és a Peugeot-Citroen pedig közös beruházásának színhelyéül a csehországi Kolint választotta (utóbbi megint Tatabánya vetélytársa lehet, mert az új gyárhoz is kedvező feltételeket kínál).
Kis Peugeot vagy kis Citroen
A tervezett csaknem egymilliárd euró értékű beruházás keretében felépülő, évi 400 ezer személygépkocsi gyártására alkalmas zöldmezős beruházás első lépcsőben ötezer, hosszabb távon tízezer dolgozónak, és a beszállítókon keresztül további 35 ezernek adna munkát. Az új gyárban a kelet-európai piacnak is megfelelő új családi kisautó, a még tesztelés alatt álló Citroen Saxo-utód vagy a Peugeot 107-es modell kerülhet sorozatgyártásra, de az sincs kizárva, hogy egy már sikeres és jelenleg is futó típus, például a C3-as vagy Xsara, illetve a 206-os vagy a 307-es gyártását telepítik Kelet-Európába.