A regisztrációs adó fenti hatásai mellett az uniós csatlakozás is mérsékli az árakat bizonyos esetekben. Erdélyi Péter, a Nissan-importőr Summit Motors Hungary Rt. vezérigazgatója elmondta, hogy májustól a Japánban gyártott kocsik vámja az uniós szintre, tíz százalékra csökken, míg jelenleg 1600 köbcentiig 13, fölötte 23 százalék a vám.
Lestrapált autópark
Öreg, lestrapált autó egyébként van itthon elég, hiszen a Központi Statisztikai Hivatal legutolsó összesítése szerint Magyarország 2,6 milliós személygépkocsi-állományának átlagéletkora 2002. december 31-én 11,7 év volt, ám ez már javuló tendenciát mutat. Tavaly novemberre átlépte a bűvös kétszázezres határt a magyarországi gépjármű-értékesítés, amelyből a személyautó-eladás a 11 hónap alatt is több mint 17 ezerrel haladta meg a 2002-es egész évi szintet.
A személygépkocsi-ellátottság tekintetében hazánk Európa gyengébbik régióiban foglal helyet. Mintegy három év a lemaradásunk az EU15-ök átlagos ellátottságához képest, ahol két lakosra majdnem egy autó jut, míg nálunk száz lakosra huszonhat. A tagjelölt országok közül a személygépkocsi-ellátottság jóval magasabb Máltán, Szlovéniában, Cipruson és Csehországban, kisebb mértékben, de magasabb Észtországban és Litvániában is. Közel azonos az ellátottság északi szomszédunknál, némi előnnyel bírunk Lett- és Lengyelországgal szemben.