Reggeliben erősít a McDonalds

2007.03.26. 15:29
Tíz százalékkal több, összesen 75 millió vásárló fordult meg tavaly a kilencven magyar McDonalds valamelyikében. A cég milliárdokat költ fejlesztésekre, de a dolgozók átlagbére még mindig csak százezer forint körül mozog. A gyorsétteremlánc a reggeliztetés terén is piacvezetővé válna.

Az egyre bővülő magyar éttermi piacon 2006-ban is megőrizte pozícióját a gyorskiszolgáló szegmensben első McDonalds. A 90 hazai étteremben tavaly 75 millió vásárló fordult meg, ami az előző évhez képest tízszázalékos növekedést jelent. Az eredmények a vállalat hosszú távú stratégiáját és az abban meghatározott célokat igazolják, miszerint az éttermek modern, kellemes környezetben minőségi élményt nyújtanak, az ételek pedig a fast food helyett a "gyorsan kiszolgált, magas minőségű étel" kategóriát teremtenék meg.

Diákmunka

A gyorsétteremláncnál élelmiszer-biztonságra és minőségbiztosításra 47,5 millió forintot, a környezet megóvására 9,2 millió forintot költöttek. Fejlesztésekre 1,5 milliárd forint jutott, ebből új egységek létesítését, a meglévők átalakítását, valamint technológiai fejlesztéseket valósított meg a vállalat.

A vendéglátóiparban elsőként a McDonalds vezetett be a csomagoláson megjelenő fogyasztói tájékoztató rendszert - közölte az Indexszel a cég. A vendégek így tavaly október óta a termékkel együtt kézhez kapják a tápérték-információkat is.

A cég dolgozóinak száma megközelítette az ötezer főt, ennek nagyjából fele diák. Az egy éttermi dolgozóra eső havi átlagos bruttó munkabér és a juttatások meghaladták a százezer forintot.

Reggeliben utaznak

A gyorskiszolgáló étteremhálózat – a 2005-ben regisztrált adatokhoz képest – 12 százalékos forgalomnövekedéssel és 693 millió forintos üzemi eredménnyel zárta 2006-ot. A cég 12 százalékkal növelte rendszerszintű nettó árbevételét. A teljes 31,8 milliárd forintos forgalom 52:48 százalékos arányban oszlott meg a vállalati és a franchise üzemeltetésű éttermek között. A franchise éttermek árbevételének aránya 2 százalékkal emelkedett. A rendszer két új egységgel bővült, így a magyarországi McDonalds-éttermek száma év végére elérte a kilencvenet.

Tavaly több vásárlót szolgáltunk ki, mint az 1988-as nyitás óta bármikor: a hozzánk betérő 75 millió vendég igazolja azt, hogy stratégiánk jól működik – kommentálta a kiemelkedő eredményeket Radek Janalík, a McDonalds Magyarországi Étterem Hálózat Kft. ügyvezető igazgatója.

A McDonalds tavaly már majdnem az egész országban kínált reggelit, ezzel a hálózat új piaci szegmenst teremtett, és a reggeliztetés piacvezető szereplőjévé vált - közölte a cég. A vendégek 10 százaléka kifejezetten a reggeli menükínálat kedvéért látogatott el az éttermekbe. A kávékat és süteményeket kínáló McCafé-lánc is bővült: 2006-ban a már meglévő tíz kávézó mellé újabb hat épült az ország több pontján. A McCafék árbevétele és vendégszáma dinamikusan nőtt 2006-ban is, az új szolgáltatás új vendégkört vonzott a kávézókba és az éttermekbe egyaránt.