Külföldön hódít a Túró Rudi

2005.01.18. 12:40
Pozsonyban a buszokon és a villamosokon, de a szlovák tévében is feltűntek a Pöttyös-hirdetések, a Túró Rudi északi szomszédainknál kezdte európai méretűre tervezett hódítását. A Danone Duett Rudija már Csehországban is megjelent, és mindkét márka további lépésekre készül az idén. Apróbb finomításokkal: a Pöttyös tejcsokis bevonóval, a Duett több vaníliával hódítja a külföldieket.
A szlovák tévében, a pozsonyi buszok és a villamosok hirdetési felületein is Pöttyös-reklámok tűntek fel az elmúlt hónapokban: a Túró Rudi Dots (a Pöttyös nemzetközi hódításra adaptált márkaneve) és a Danone Danette Duett Rudi formájában megérkezett Szlovákiába, és a gyártók szerint várakozásaik fölötti sikert aratott. Az exportot a Danone már tavaly nyáron Csehországban is elindította, 2005-ben pedig a Pöttyöst gyártó Friesland és a Danone is tovább lép, azt azonban egymás és a nyilvánosság előtt is titkolják, hova.

#alt#
Tekintse meg képeinket!
Az egykori Túró Rudi gyártási licenszét bíró két cég, a Friesland és a Danone 2004-ben kezdte meg a "hungaricum" exportjának igazi beindítását. Korábban a Pöttyöst gyártó Friesland Romániában jelent meg kísérletképpen 2003 végén, a Danone pedig 2002-ben Lengyelországban, a Danio Batonik (magyarul Rudacska) nevű Rudival. A Danone tavaly nyáron a cseh piacon indított, a Friesland pedig ősszel elindította a szlovákiai exportot, az idén pedig további terjeszkedést terveznek. A cégek árgus szemmel figyelik egymás lépéseit, hiszen egyfelől konkurensei egymásnak, másfelől az együttes piacra lépésnek egy, az adott országban vadonatúj terméknél előnyei is lehetnek: a bevezető kampányok egymást erősíthetik. Ez utóbbi tekintetben eddig alighanem Danone profitált, hiszen míg Szlovákiában a Pöttyös teljes körű, az elektronikus médiát is lefedő kampányt indított, az ott alig valamivel később megjelenő Duett az áruházi promóciókkal és akciókkal segítette termékét. Tény ugyanakkor, hogy a Danone-nak bizonyos értelemben könnyebb dolga van, hiszen a Duett név, mint termékcsalád már jelen van a célba vett országokban.

Új távlatok

Az idén mindkét cég tervezi további országok meghódítását: lépéseikről azonban szigorúan hallgatnak. Korábban a Friesland a visegrádi országokat jelölte meg elsődleges célpontként, míg a Danone akkoriban úgy nyilatkozott, minden olyan országban esélyt lát a Magyarországon kifejlesztett Danette Duett Rudi bevezetésére, ahol a Danette Duett termékcsalád jelen van. A két Rudi mögött álló multinacionális háttér megkönnyíti a nemzetközi forgalmazást, a Friesland és a Danone termékei az eddigi célországokban azonnal bekerültek a hipermarketek kínálatába, de országos terítéssel kisboltokban is kaphatók.

Az eladási adatokról sem Kiss Beáta, a Danone Kft. vállalati külső kapcsolatok igazgatója, sem pedig dr. Kiss Pál István, a Friesland közép-európai regionális igazgatója nem kívánt az Indexnek nyilatkozni. Azt viszont mindketten egybehangzóan állították, hogy a termék sikere meghaladja az előzetes várakozásokat.

Apróbb finomítások

#alt#
Klikk a képre!
Az első tapasztalatok illetve az előzetes felmérések alapján az exportországok vásárlói nem egészen ugyanazokat a Rudikat kapják, mint az itthoni közönség. A két cég tapasztalatai megegyeznek arról, hogy az említett országok lakói édesszájúbbak, és ehhez igazították a termékeiket. A Pöttyös, mely Magyarországon nyolcvan százalék feletti arányban étcsokis bevonó masszával fogy, az exportra szinte kizárólag tejcsokival készül. A Duett Rudinál sárga-fekete, azaz vaníliás változatánál pedig több vaníliával készül az exportra gyártott termék.

Marad a gyártás

A Danone kizárólag Magyarországon, a csak Rudira szakosodott marcali üzemében gyártja a Danette Duett Rudikat és a Danio Batonik -ot is és a további exportot is innen akarják kiszolgálni - mondta el Kiss Beáta. A Friesland a román piacon 2004-ben egyre sikeresebbé vált Pöttyöst már ott gyártja, a szlovák és a tervezett további export ellátását azonban itthonról, a mátészalkai gyárból tervezik biztosítani.