Galla Gábor, a Magyar Turizmus Rt. elnöke is azt állítja, nincs ok pánikra, hiszen amikor a fertőzés felütötte a fejét a távol-keleti országban, leállították az év elején indított marketingkampányt.
Erre a célra az MT Rt. költségvetéséből 35-40 millió forintot különítettek el. Magyarországról és Budapestről készültek kínai nyelven kiadványok, s három kínai turisztikai kiállításon vett volna részt hazánk. Az elsőn jelen voltak a magyar szakemberek, a másik két rendezvény szeptemberben és októberben lesz. A részvétel kérdéses. Márciusban az Utazás kiállítás alatt 14 kínai újságírót fogadtak Budapesten. Elkészült egy Magyarországot népszerűsítő tv-spot is, amelynek sugárzását meghatározatlan időre elhalasztották. Jelenleg is dolgoznak szakemberek egy kínai nyelvű honlap elkészítésén.
A marketingakció folytatásáról akkor dönt az MT Rt., ha a nemzetközi egészségügyi szervek által elismerten sikerül megfékezni a járványt. A felkészülés nem volt felesleges, hiszen a marketingmunka eredménye néhány év alatt érik be - mondta Galla Gábor. Az idén jó esetben is csak néhány csoport fogadása jött volna szóba. Jövőre ezt a számot néhány százzal lehetne növelni, s 2005 táján lehetett volna arra számítani, hogy a kínai turisták száma 10 ezres nagyságrendű lesz.
A Belügyminisztérium sajtóosztályától kapott tájékoztatás szerint nincs napirenden a kínaiak beutazásának korlátozása. Ám ha a helyzet úgy kívánja és az ÁNTSZ ezt kezdeményezi, a vízumhatóság is megteszi a szükséges lépéseket.