A kisebb keresetűek már rég átálltak a tömegközlekedésre, a jómódúak pedig továbbra is annyit autóznak, amennyi jólesik.
A széles középső rétegnek viszont muszáj autóznia, szakszóval árrugalmatlan az üzemanyag-fogyasztásuk. Ugyanez a réteg Nyugat-Európában leállítja a család harmadik, negyedik autóját - mutatott rá Müller Zsolt, az OMV hálózati igazgatója.
Magyarországon nemcsak az értékbeli, hanem a mennyiségi forgalom is nő. A kutak azt sem érzik, hogy a lakosság elkezdett volna viszszaállni a benzines autók használatára a tartósan drágább dízel miatt. Ha be is indul a folyamat, csak öt-hat év múlva mutatkozik meg a hatása. (Nyugaton három év múlva, a gyorsabb autócsere miatt.)
A térségben egyébként alacsonyabbak a nagykereskedelmi üzemanyagárak a nyugat-európaiaknál, de a kiskereskedelmi árakat nehéz összevetni a nagyon eltérő adótartalom miatt - mondja egyikük.