Sikeresek a sajátmárkák

2005.05.11. 08:32
Évente háromszázmilliárd forintot költünk a sajátmárkás termékekre. A sűrített tejek piaci forgalmának közel négyötödét a sajátmárkás termékek adják.
A 2000-es adatokhoz képest tavaly duplájára nőtt a kereskedelmi márkák részesedése a magyar napi fogyasztási cikkek piacán. Bevásárláskor a fogyasztók szinte minden hetedik forintjukat, összesen nagyjából 300 milliárd forintot sajátmárkás termékre költöttek - derült ki a GfK Hungária Piackutató legfrissebb elemzéséből.

Kategóriákra bontva

Érdekes a sajátmárkás termékek részesedése az egyes termékkategóriákban. Ezen árucikkek aránya az úgynevezett alacsony involváltságú termékek esetében (vagyis olyan árucikkeknél, amelyek vásárlásához nem - vagy csak kevéssé - kötődik érzelem) a legmagasabb.

Ilyenek például a háztartási papíráruk, a vaníliás cukor, a sütőporok és bizonyos tejipari termékek (sűrített tej, kávékrémesítő, vaj). A sűrített tejek piaci forgalmának közel négyötödét a sajátmárkás termékek adják. Meglepő, hogy a tejszínhabpiac 42 százalékát, a vaj-, a vajkrém- és mélyhűtött zöldségek piacának megközelítően harmadát szintén a sajátmárkás termékek teszik ki.