Tovább építhet a Strabag

2004.06.10. 08:15
Összességében ötmilliárdos megbízást kapott a cég, hogy tovább dolgozzon az M70-esen és az M3-ason. A többletet már korábban betervezte az autópálya-társaság üzleti tervébe, így a finanszírozás megoldott .
Hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljáráson állapodott meg a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. a Strabag Építő Rt.-vel arról, hogy újabb, 1,1 kilométeres autóutat épít az M70-es Tornyiszentmiklós és a szlovén országhatár közötti szakaszán nettó 1,994 milliárd forintért. Ez az eredeti - az M7 Becsehely-Letenye és az M70-es Letenye-Tornyiszentmiklós közötti 26,8 kilométeres szakasz - 44,77 milliárd forintos szerződési értékén felüli kiadást jelent az NA-nak.

Betervezték

A többletet már korábban betervezte az autópálya-társaság üzleti tervébe, így a finanszírozás megoldott - mondta a Napi Gazdaságnak Béni Gyöngyi, az NA szóvivője. Arról van ugyanis szó, hogy Szlovéniával kétoldalú államközi egyezmény szabályozza a határátkelőhelyek elhelyezését, ami csak az autóút kivitelezési pályázatának meghirdetése után jött létre. Az építésre szólót 2002-ben írták ki, a nemzetközi szerződés viszont csak idén köttetett meg.

Így az állomáshely ismeretében kell kiegészíteni az autóutat további 1,1 kilométerrel, s mivel az M70-es szóban forgó szakaszának építését már korábban a Strabag nyerte el, így a bővítést is ez a cég végezheti el. A határig tartó útszakasz építése az idén befejeződik.

Nem lesz drágább

A szóvivő azt is elmondta, hogy az M3-as autópálya Görbeháza és Polgár között épülő 12,7 kilométeres szakasza - amely szeptemberre készül el - nem lesz hárommilliárd forinttal drágább, ahogyan erről a Magyar Nemzet beszámolt, hanem a kivitelező Egút Rt. egy újabb megbízást kapott Görbeházánál egy kétszer négy sávos elágazás megvalósítására is, amely a korábbi tervek szerint csak egy későbbi tender részét képezte volna.

Ezzel a Nyíregyháza, illetve Debrecen felé vezető utak elágazása már most megvalósulhat, így ha az M35-ös építése megkezdődik Debrecen felé, akkor a Görbeházától Nyíregyháza felé vezető szakaszon nem lesz szükség útlezárásokra. Az Egút a szerződésmódosítás szerint az eredeti 18,05 milliárd helyett 21,2 milliárdért építi meg a Polgár és Görbeháza közötti kibővített szakaszt.

Az NA az M35-ös és az M3-as továbbépítésére még az idén kiírja a pályázatokat, így az utak várhatóan 2006-ban érnek el Debrecenig, illetve Nyíregyházáig - tette hozzá Béni Gyöngyi.