Betervezték
A többletet már korábban betervezte az autópálya-társaság üzleti tervébe, így a finanszírozás megoldott - mondta a Napi Gazdaságnak Béni Gyöngyi, az NA szóvivője. Arról van ugyanis szó, hogy Szlovéniával kétoldalú államközi egyezmény szabályozza a határátkelőhelyek elhelyezését, ami csak az autóút kivitelezési pályázatának meghirdetése után jött létre. Az építésre szólót 2002-ben írták ki, a nemzetközi szerződés viszont csak idén köttetett meg.
Így az állomáshely ismeretében kell kiegészíteni az autóutat további 1,1 kilométerrel, s mivel az M70-es szóban forgó szakaszának építését már korábban a Strabag nyerte el, így a bővítést is ez a cég végezheti el. A határig tartó útszakasz építése az idén befejeződik.
Nem lesz drágább
A szóvivő azt is elmondta, hogy az M3-as autópálya Görbeháza és Polgár között épülő 12,7 kilométeres szakasza - amely szeptemberre készül el - nem lesz hárommilliárd forinttal drágább, ahogyan erről a Magyar Nemzet beszámolt, hanem a kivitelező Egút Rt. egy újabb megbízást kapott Görbeházánál egy kétszer négy sávos elágazás megvalósítására is, amely a korábbi tervek szerint csak egy későbbi tender részét képezte volna.
Ezzel a Nyíregyháza, illetve Debrecen felé vezető utak elágazása már most megvalósulhat, így ha az M35-ös építése megkezdődik Debrecen felé, akkor a Görbeházától Nyíregyháza felé vezető szakaszon nem lesz szükség útlezárásokra. Az Egút a szerződésmódosítás szerint az eredeti 18,05 milliárd helyett 21,2 milliárdért építi meg a Polgár és Görbeháza közötti kibővített szakaszt.
Az NA az M35-ös és az M3-as továbbépítésére még az idén kiírja a pályázatokat, így az utak várhatóan 2006-ban érnek el Debrecenig, illetve Nyíregyházáig - tette hozzá Béni Gyöngyi.