Később lehet kész az M7-es

2007.10.27. 09:39
Azért vált kétségessé az M7-es utolsó, Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti szakaszának határidőre való átadása, mert az építő konzorcium egyik tagja fizetésképtelen lett és felszámolási eljárás is indult ellene.

Az M7-es autópálya Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti - 43,8 milliárd forintba kerülő - szakaszának megépítését a Porr-Viadom-Terrag-Asdag (PVT-M7) konzorcium nyerte el - emlékeztet a Népszabadság. Az év elején a cégcsoport neki is látott a munkának, ám nem sokáig volt zavartalan a 35,5 kilométeres szakasz építése. Kora nyáron kiderült ugyanis, hogy - amint azt az Indexen is megírtuk - a konzorcium egyik tagja, a Viadom Zrt. fizetésképtelenné vált, s felszámolási eljárás indult a cég ellen.

Nem sokkal ezután a Viadom alvállalkozói - mivel többen közülük még megtankolni sem tudták gépeiket - félbehagyták az építkezést, levonultak a munkaterületről. A konzorciumból már a felszámolás elrendelése előtt kilépő Viadom kiesése miatti leállás nagy fennakadást okozott: a cég feladata lett volna ugyanis a Balatonkeresztúr és a Nagykanizsa közötti szakasz kétharmadának - 23,4 kilométernyi sztráda - megépítése.

A Viadom feladatait, munkaterületeit a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. jóváhagyásával már átvette a Porr és a Terrag-Asdag - mondta a Népszabadság érdeklődésére Mészáros József, a kéttagúvá vált konzorcium projektigazgatója. Szerződést kötöttek a munka folytatásáról a felszámolás alatt álló cég mintegy harminc alvállalkozójával, felmérték a Viadomtól átvett munkaterület állapotát, és dolgoznak azon, hogy behozzák a több napig tartó leállás miatti lemaradást.

A lapnak a projektigazgató elmondta: a Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti szakaszon a hidak, valamint a műtárgyak építésében már nincs lemaradás, minden az ütemterv szerint halad, a földmunkákkal azonban nem állnak ilyen jól. A Viadom kiesése mellett az építkezést nehezítette az is, hogy a tőzeges területeken a talaj süllyedése nagyobb a vártnál, ez pedig jelentősen lassítja a munkálatokat, ráadásul a szeptemberi csapadékos időjárás is hátráltatta a beruházást.

Budapesttől az Adriáig

Az M7-es sztráda Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti szakaszának átadása után Budapesttől a horvát határ menti Letenyéig végig autópályán lehet majd hajtani. A tervek szerint jövő nyárra készül el a horvát határon a most még hiányzó, alig egy kilométeres szakasz és a Mura-híd, ami teljessé teszi a fővárostól az Adriáig vezető autópályát.

Mészáros József arra a kérdésre, hogy lehet-e tartani a Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti szakasz átadásának eredeti, 2008. május végi határidejét, egyelőre nem tudott válaszolni. Mint mondta, pillanatnyilag csak az biztos, hogy a Balatonkeresztúr és a Sávoly közötti 12,5 kilométeres szakasz időben elkészül. Azt még vizsgálják, van-e lehetőség a munkálatok meggyorsítására, behozhatják-e a Viadom kiválása miatti lemaradást.