A február 15-i adatok szerint az idén javult a matricavásárlási hajlandóság tavalyhoz képest. Éves matricából tavaly egész évben 130 ezer fogyott, február közepéig mintegy 93 ezret adtak el - az idén már e hónap közepéig közel 125 ezret. Több fogyott havimatricákból is, csak a tíznapos iránti igény csappant meg a bázishoz képest.
Az ellenőrzés továbbfejlesztéséről kormány-előterjesztés készül
Mindhárom díjas sztrádán (M1-es, M3-as, M7-es) három-három mobil csoport ellenőrzi rendszeresen a matricák meglétét. Az M1-esen és az M3-ason négy-négy fix elektronikus figyelőrendszer is van. Ezek kiépítéséről az Orbán-kormány a sztrádakapuk lebontásával egy időben, 2001-ben határozott. Ám hiába készült el tavaly a 320 millió forintos beruházás, a bliccelők kiszűrésével kapcsolatban jogi aggályok merültek fel.
A sztrádákat üzemeltető ÁAK számítógép-hálózatával összekötött kamerás rendszer (amely a Belügyminisztérium tulajdonában van) ugyan "kidobta" a matrica nélküli kocsik rendszámát, de az ÁAK-nak nem volt jogosultsága a rendszám alapján adatokat kérni a BM adatbázisából. Ezt az ombudsman is megerősítette. Ezért decemberben módosították a törvényt.
A díjszedés ellenőrzésének továbbfejlesztéséről kormány-előterjesztés készül. Ez arra is választ ad: ki és hogyan finanszírozza a rendszereket. Ami biztos: az új sztrádák költségeibe be kell épülnie a jövőbeli korszerű elektronikus felügyeleti és ellenőrzési rendszerek árának.