Nem jut másra
Fónagy János, az előző kormány közlekedési minisztere, jelenleg a Fidesz - MPSz parlamenti képviselője is elismeri és dicséretesnek tartja, hogy az említett keret lényegesen több az ideinél, de szerinte a kormányzat ennek oltárán minden mást feláldozott, vagyis a közlekedéssel kapcsolatos többi támogatást megkurtította.
Például az útfenntartásra 2004-ben előirányzott 87 milliárd forint ugyan több az idei 55 milliárdnál, ám a keret mintegy 40 százalékát már 2003-ban elköltötte az állam. A kombinált fuvarozás fejlesztésétől is jelentős összegeket vontak el, amíg ugyanis 2001-ben és 2002-ben 1,3 milliárd forint állt rendelkezésre, addig a 2004-es költségvetés tervezetében elenyésző összeget fordítanak erre.
Technikailag lehetetlen
Miközben a kormány az esélyegyenlőséget prioritásnak tekinti, az idei 100 millió forint helyett csak 45 millió forintot szán az intézmények akadálymentesítésére 2004-ben. Fónagy kiemelte még, hogy az északi Duna-híd építésén kívül egyetlen más hídépítés sem szerepel a kormány közeli terveiben.
A sztrádaberuházások áldozatává válik a vasút is. A MÁV vezetői által készített reformterv szerint a következő négy esztendőben évente legalább 50 milliárd forintot kellene fordítani a fejlesztésekre, ehelyett a következő három évben összesen 60 milliárd forint áll rendelkezésre, s ez is alapvetően kormánygarancia formájában.
A kormányhatározatban már csak 420 kilométernyi szerepel, s ebbe a Medgyessy-kormány beleszámítja az elődje által elkezdett, s tavaly átadott 68 kilométeres, valamint az idén felavatott 21 kilométeres szakaszt is. Előbbi az M3-as részeként, utóbbi pedig a szekszárdi híd bekötőútjaként készült el. A kormányhatározat szerint 2004-ben 65, 2005-ben 38, a választás évében pedig 226 kilométer autópályát kíván felavatni a kormányzat, ez utóbbi technológiailag is lehetetlen - véli Fónagy.