Mindez összecseng a tavaly elfogadott sztrádatörvénnyel. E szerint a pénzeszközökről a központi költségvetésből, az EU-támogatási alapokból, illetve magántőke bevonásával kell gondoskodni. Mértéke a jogszabály értelmében 2005-ben 327, 2006-ban 347, 2007-ben 415 milliárd forint.
Érdeklődnek
Az épülő, illetve eredményesen megpályáztatott autópályák közül összesen hat szakaszt terveznek koncesszióba adni. Ezek építése számításaink szerint 403,1 milliárd forintba kerül. A koncessziós pályázatokat a közeljövőben tervezik kiírni - tudtuk meg a Pénzügyminisztériumban. Részleteket nem árultak el. A lebonyolítás a gazdasági tárca feladata.
A kivitelezőket érdekelné az épülő pályák koncesszióba adása - derül ki nyilatkozataikból. Appelshoffer József, a Strabag Rt. igazgatóságának tagja, ágazati igazgató lapunknak elmondta, nem idegen a megoldás, hiszen az M5-ösön most is ilyen konstrukcióban dolgoznak, és a PPP-ben megvalósuló M6-osra is pályáztak. Érdeklődik, de csak a feltételrendszer pontos ismeretében tud konkrét választ adni Dunai György, a Betonút Rt. vezérigazgatója. Emlékeztetett: konzorcium tagjaként befektetők társaságában próbálkoztak az M6-os koncessziós pályázatán. A vezérigazgató szerint lehet befektetőt találni az újabb koncessziókra, de várhatóan akkor vágnának bele, ha nagyon jó üzlet ígérkezne. A Betonút alapvetően a kivitelezésben érdekelt. Dunai György egyébként a koncesszió helyett jobban el tudná képzelni a lakossági kötvénykibocsátást. A koncesszió ugyanis drága, hiszen a befektető hitelt is vesz fel, és hasznot is akar szerezni.
A Vegyépszer mindenre nyitott - mondta Tímár Gyula vezérigazgató. Elvben a koncesszió is érdekelné, és ha olyanok a feltételek, szívesen részt is vennének benne. A feltételeket azonban még nem ismerik, az ügyben senki sem kereste őket.