Megindultak az Állami Autópálya-kezelő (ÁAK) Zrt. ez évi fenntartási programjának nagyobb munkálatai. A félpályás terelés kiépítésével május 2-án kezdődött a társaság idei felújítási programjának legjelentősebb felvonása, ennek során a kivitelezők az M1-es Budapest felé vezető oldalán 15 kilométer hosszon újítják fel a burkolatot.
Felhasználják a korábbi aszfaltot
Ezek a munkálatok július végéig tartanak, majd a Formula–1 Magyar Nagydíjat követően a másik oldalon folytatódnak, és várhatóan októberben fejeződnek be. A beruházás nettó értéke mintegy 1,3 milliárd forint, a kivitelező a Viadom Zrt.–Betonút Zrt. alkotta konzorcium. Költség- és anyagmegtakarítást jelent a korábbi aszfaltréteg felhasználása.
Az előbbivel egy időben kezdődött az M3-as káli szakaszának burkolatfelújítása is a Budapest felé vezető bal pálya két szakaszán. A nettó 218 millióba kerülő munkálatokat az Egút Egri Útépítő Zrt. várhatóan június 14-én fejezi be. Ugyanez a társaság a kivitelezője az M3-as és az M30-as autópálya – balesetveszélyt jelentő – vízmegállásos szakaszait megszüntető, 36 millió forint értékű átépítésnek. Az idén is folytatódik az ÁAK Zrt. hídfelújítási programja.
Dolgoznak
Az Állami Autópálya Kezelő által kezelt sztrádákon – tehát az M5 és az M6 kivételével az összes magyarországi autópályán – a cég honlapjának adatai szerint jelenleg 14 helyen dolgoznak. Burkolatcsere, felújítás, rekonstrukció, valamint az M1-esen és az M3-ason hídfelújítás is lassítja az autósok haladását.