Csak 2010 nyarán mehetünk sztrádán Pécsre

2008.11.05. 22:33
Letették az M6 autópálya Dunaújváros-Szekszárd közti szakaszának alapkövét szerdán Dunaföldváron. Puch László, a közlekedési tárca államtitkára azt mondta: "2010 tavaszára nagyon szeretnénk eljuttatni az M6-os autópályát Pécsre". Erre azonban kevés esély van: Mészáros József, az egyik kivitelező, a Porr képviselője azt mondta: feszített munkában elkészülhet az autópálya-szakasz 2010. március 31-ig, de a forgalomba helyezés még 30-50 napot vehet igénybe, sőt a régészeti leletmentések további problémát okozhatnak.

Letették az M6 autópálya Dunaújváros-Szekszárd közti szakaszának alapkövét szerdán Dunaföldváron, a szakasz várhatóan 2010-re készül el. Puch László, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) államtitkára kijelentette: "2010 tavaszára nagyon szeretnénk eljuttatni az M6-os autópályát Pécsre, ehhez ígérhetem, hogy a kormányzati apparátus a rendelkezésre áll". A kivitelezőkkel közös érdek, hogy a 2010-es határidőre elkészüljön az autópálya Dunaújváros és Szekszárd közötti, 65 kilométeres szakasza.

Az autópálya-szakaszt a német Bilfinger AG és az osztrák Porr AG építi meg 2010. március 31-ig a magán- és a közszféra együttműködésében. A magyar állam a forgalomba helyezéstől kezdve a koncessziós szerződés lejártáig, 2038. július 16-ig 118,6 milliárd rendelkezési állási díjat fizet az M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt.-nek, amely üzemelteti a szakaszt.

Mészáros József, az egyik kivitelező, a Porr AG képviselője az MTI-nek elmondta: feszített munkában készül el az autópálya-szakasz 2010. március 31-ig. A forgalomba helyezés ezen túl még 30-50 napot vehet igénybe. Hozzátette: a régészeti leletmentések okozhatnak problémát. A 65 kilométeres szakaszon körülbelül nyolc kilométer hosszan végez feltárásokat a Kulturális Örökségvédelmi Szakszolgálat. Mint mondta, a leletmentés már késésben van.

Az államtitkár az ünnepségen hangoztatta: a Bilfinger AG és a Porr AG az M6-os Érd és Dunaújváros közötti szakaszának építésével már bizonyította, hogy képes elvégezni a feladatot. Reményét fejezte ki, hogy a fejlesztések nem állnak meg, mint mondta, a tárca szeretné a dunaújvárosi hidat összekötni Nyugat-Magyarországgal.

A politikus szerint az utóbbi tíz, ezen belül az utolsó hat év a közlekedési infrastruktúra intenzív fejlesztését hozta. Hozzátette azonban: a fejlesztések üteme az elkövetkező időszakban lassabb lesz, mivel az ország teherbíró képessége nem teszi lehetővé, hogy ilyen tempóban folytatódjanak az útépítések.

Mészáros József kérdésre válaszolva hozzátette: a kivitelezést nem érinti a hitelválság, a finanszírozási megállapodásokat megkötötték, a projekt pénzügyi zárása szerdán megtörténik.

A munka a terület előkészítésével már megkezdődött. Dunaújváros és Szekszárd között nyolc autópálya-csomópont, négy pihenőhely, negyvenhat alul- és felüljáró, illetve hat vadátjáró épül. A 26 méter széles, kétszer két forgalmi sávos autópálya-szakaszon ötvenhét híd között hat völgyhidat építenek.