A bolti forgalom egyik évről a másikra csak kismértékben változott: értékét tekintve lényegében stagnál, mennyiségben pedig 3 százalékkal nőtt 2005. április-2006. március között az előző hasonló időszakhoz képest - derül ki az ACNielsen piackutató vállalat felméréséből.
Mennyiségben is, értékben is kétszer annyi rövid tésztát értékesítenek a boltokban, mint hosszút. Az összes eladott tészta mennyiségének több mint fele négytojásos, bár a tendencia csökkenő. Egyaránt egyötöd-egyötöd körüli rész jut a nyolctojásosra és a tojás nélkülire. A kereslet lassanként növekszik a tojást nem tartalmazó termékek iránt.
Ha méret és tojástartalom szerint együttesen nézzük a kedveltséget, akkor mennyiségben és értékben is a rövid négytojásos viszi el a pálmát, 39, illetve 38 százalékos részaránnyal. Tavaly április és idén március között 16 százalék jut a hosszú négytojásosra, 14 a rövid tojás nélkülire, 11 pedig a rövid nyolc tojásosra.
A kedveltebb rövid tészták közül egy kilogramm nyolctojásos fogyasztói átlagára 559 forint ez év február-márciusban, a négy tojásosé 356, míg a tojás nélkülié 241 forint. Az egy évvel korábbi periódusban az átlagárak sorrendben így alakultak: 542, 353 és 262 forint.
A tésztaforgalom a különböző nagyságú boltok között egyenletesen oszlik meg, és egy év alatt alig változott. A hipermarketek részesedése 24 százalék, a 401-2500 négyzetméter közötti üzletekre 27, a 400 négyzetméternél kisebbekre pedig 49 százalék jutott.