Taroltak a magyar ásványvízek

2005.02.04. 09:20
A Népszabadság beszámolója szerint taroltak az idei AquaExpón a magyar ásványvizek. A Szentkirályi most rózsaolajjal és gyógynövényekkel kevert termékével nyert, a Jodis Kft. jódionokkal dúsított Jodicum névre keresztelt terméke bizonyult a legjobbnak, a szénsavasak között pedig az Ave vitte a pálmát.
Taroltak a magyar ásványvizek az idei párizsi AquaExpón – írta meg a Népszabadság. A lap beszámolója szerint négyből három kategóriában is magyar víz lett a győztes, igaz, összesen csak hét termék indult a megmérettetésen.

Rózsaolaj

A szénsavas vizek között a debreceni Bartók Ipari és Kereskedelmi Kft. Ave ásványvize, az ízesített vizek kategóriájában a Szentkirályi Ásványvíz Kft. nyáron piacra kerülő rózsaolajjal és gyógynövényekkel kevert vize, az innovatív kategóriában pedig az ugyancsak debreceni Jodis Kft. jódionokkal dúsított Jodicum névre keresztelt terméke bizonyult a legjobbnak a világon.

Tavaly ugyanezen a versenyen nyert a Szentkirályi Ásványvíz Kft. szénsavmentes terméke. Mint azt már megírtuk, azóta a korábban veszteséges, a piacon mindössze 0,5 százalékos részesedéssel jelenlévő termék harmincszorosára növelte eladásait, mára szinte minden tizedik eladott ásványvíz Szentkirályi Magyarországon. Tavaly negyvenmillió palackkal adtak el belőle, 13 országba exportálták a díjnyertes italt. Az idén 150 millió liter ásványvízet állítanának elő, és ennek felét exportálnák.

Többszöröznek?

A Bartók Kft. Ave ásványvizét is ismerhetik a vevők, hiszen az bejutott a nagy áruházláncokba is. Bartók Arnold ügyvezető azt reméli: évi 14-15 millió palackos forgalmuk az elismerés révén a többszörösére nő.

A Jodicum is kapható több hazai élelmiszer-kereskedelmi lánc boltjában, mely a párizsi SIAL-on élelmiszer-ipari kiállításon már kapott elismerő oklevelet. Mivel a Traxler Károyl, Jodis Kft. ügyvezetője szerint a magyar lakosság nyolcvan százaléka jódhiányos, komoly sikerre számítanak a hazai piacon - írta meg a Népszabadság.