A karácsonyi vásárlási láz ugyan a kiskereskedelmi forgalmat lendíti meg, ez viszont továbbgyűrűzik az azt ellátó értéklánc megelőző szereplőire is. Az élelmiszer- és italgyárak forgalma átlagosan 15-20 százalékkal nő. Az ipari termelés volumene 15-30 százalékkal, a feldolgozóipari termelés több mint egynegyedét képviselő gép- és műszergyártók szegmensében bővül.
Minden nő
A gépforgalmazás területén 20-30 százalékos növekedés realizálható, erősítette meg Kasza Lajos, a Huntraco Rt. HR-igazgatója. Az év utolsó két hónapja a szervezet minden részére többletterhet ró. Ha a beszerzés nem készül fel a megnövekedett forgalomra, akár piacot is veszthet egy cég. A stratégiai területek összehangolt munkájára minden szektorban szükség van, a vásárlási láz profitja előre gondolkodást igényel. A túlórát, a többletmunkaerőt is a megnövekedett forgalomhoz, a vevőigényekhez igazítjuk - mondta lapunknak Schlemmer Zoltán, a Praktiker Építési- és Barkácspiacok Kft. értékesítési igazgatója.
Az élelmiszerek közül az édesipari termékek havi forgalma nő a sokszorosára, a szezonális termékek jóvoltából, mint a csokoládéfigurák, a szaloncukor. E termékeknek is köszönhetően az utolsó két hónap bevétele akár az éves forgalom 25 százalékát is elérheti - mondta el a VIlággazdaságnak Danks Emese, a Tesco Global Áruházak Rt. kommunikációs igazgatója. A mobilos cégek forgalma is megugrik. Az átlagos havi forgalom másfél-kétszeresével lehet számolni decemberben - állítja Tánczos Gábor, a T-Mobile Magyarország értékesítési ügyvezető igazgatója. Ezzel előre számoltunk, s a kapacitásaikat is így biztosítják, akár az internetes vásárlásokhoz is. Az üdvözlő SMS-ek és MMS-ek miatt nemcsak a készülékek és a tartozékok, hanem a műszaki hálózat forgalma is hasonló nagyságrenddel nő.
Szektortól függetlenül az üzleti év utolsó 2-3 hónapjában már jól látszik a menedzsment számára, hogy az év elején kitűzött célszámok, teljesítménymutatók és profitráták teljesülnek-e.