A felszámolóbiztos mára összehívta a tavaly minden idők legolcsóbban megvalósuló sztrádaszakaszának kihirdetett etap, az M7-es Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti, 43,8 milliárd forintba kerülő része építésének jogát elnyert konzorcium időközben felszámolás alá került vezető cégének, a Viadom Zrt.-nek a hitelezőit. A meghívó szerint a találkozón a hitelezőket tájékoztatják a felszámolás jelenlegi állásáról, valamint megalakítják a hitelezői választmányt.
Parázs hangulat várható, hiszen a Világgazdaság információi szerint már több száz bejelentés érkezett az alvállalkozóktól a kifizetetlen számlák miatt, a hitelezői igények összege pedig jelentős mértékben meg fogja haladni a mérlegben is elismert 11 milliárd forintnyi tartozást.
Tavaly november 15-én, telefonon keresztül értesült a Viadom Zrt. elnökétől, hogy a cégnek likviditási problémái vannak – tudta meg a VG az egyik pórul járt alvállalkozótól, aki 2006. júniustól (szavai szerint nyomott áron) dolgozott az M0-s keleti szektorán. Ezért nem tudják lejárt szeptemberi számláit kifizetni.
Öt nappal később egy televízióműsorban találkozott a problémával: már akkor kiderült, hogy rajta kívül még legalább 160 alvállalkozó felé van jelentős tartozása a Viadomnak. Nem is értette, hogy egy ilyen cég hogyan kaphatta meg időközben az M7-essel kapcsolatos megbízást, de bizalommal töltötte el, hogy az állami tenderen nyertes kivitelezőnek dolgozik.
Mindezt még tavaly decemberben, azaz a Viadom felszámolásának a hírét jóval megelőzően levélben meg is írta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszternek, jelezve a Viadommal kapcsolatos vagyonátmentési aggályát is. Választ azonban nem kapott, amit máig sérelmez.
A Komárom-Esztergom megyei Lábatlanba tette át székhelyét a gazdasági összeomlás szélén lévő cég – derül ki a HVG egyik nyári számából. A felszámolási eljárással fenyegetett vállalat vezetői akkor már fellelhetetlennek bizonyultak a társaság fővárosi, Budaörsi úti székhelyén, s ennek bérletével kapcsolatos viták miatt költöztek Lábatlanba.