Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter 2006. december 7-i kormányszóvivői tájékoztatón azt mondta, jövő év januárjától a buszközlekedésben 6, a vasúton 16 százalékos áremelés várható, 2007. május elsejétől az autóbusz-közlekedésben átlagosan további 4, a vasút esetében újabb 17 százalékos emelés esedékes. Ábrahám Gergely az áremelés egy hónapos csúszását azzal indokolta, hogy a tárcák, a szolgáltatók az egyeztetéseken a felkészülés érdekében kérték a február elsejei bevezetést.
A GKM szóvivője elmondta, a jegyárak februári emelését kihirdető rendelet megjelenése januárban várható. Ábrahám Gergely szerint január végére lezárulnak az egyeztetések a 2007. májustól várható kedvezmények változtatásáról is.
Ötven százalék
Kóka János miniszter a december 7-i tájékoztatón jelentette be, hogy a tárca elképzelései szerint tizennégy kedvezménykategória változatlan marad, kilenc megszűnik, nyolc pedig csökken. Megszűnik az esti és a levelező tagozatos hallgatók vasúti kedvezménye, a nappali tagozatos egyetemisták és főiskolások pedig csak a lakóhelyük és az iskola között utazhatnak ötvenszázalékos kedvezménnyel, egyéb vonalakon megszűnik számukra a kedvezményes utazás.
A középiskolások esetében mind az iskola-lakóhely, mind egyéb viszonylatban ötven százalékos lesz a kedvezmény, a nyugdíjasok utazási kedvezményei változatlanul megmaradnak. Kóka János ismertetése szerint ötvenszázalékos kedvezményt vehetnek igénybe évente négy alkalommal a magyarigazolvánnyal rendelkezők, a 6 és 14 év közötti gyermekek jegykedvezménye szintén ötvenszázalékosra csökken.
A közlekedési miniszter elmondta még, hogy megszüntetik az európai parlamenti képviselők utazási kedvezményét, kilencven százalékra emelkedik viszont a szociális intézményben lakók, a gyógypedagógiai intézményben tanulók, a vakok, a hallássérültek és a súlyos fogyatékkal élők kedvezménye. A közlekedési tárca vezetője kitért arra, hogy a költségvetési szervek dolgozói továbbra is ötvenszázalékos kedvezményt vehetnek igénybe, évi tizenkét alkalommal.
Le a futballbírókkal!
A csoportos kedvezmények csökkennek, így ezentúl nem utazhatnak ingyen a sportolók, a természetjárók, a játékvezetők és a versenybírók.
Kóka János hangsúlyozta: az új kedvezményrendszertől azt várják, hogy átláthatóbb legyen, mérséklődjenek a költségvetés terhei, valamint növekedjen a bérletvásárlás.