Tavasszal indul a vonat Ferihegyre

2006.11.10. 07:52
Egyéves késéssel ugyan, de várhatóan tavasszal megérkezik az első vonat Ferihegy 1-re. Az egymást félóránként követő járművekre egy útra körülbelül ezer forintért lehet majd jegyet váltani. A megoldás ideiglenes: továbbra is napirenden van a Ferihegy expressz kiépítése.

Tavasszal elindulhatnak a Nyugati pályaudvar és Ferihegy 1 közötti vasúti járatok, amelyekre egy jegy - 40 százalékos kihasználtsággal és 30 perces követéssel számolva - várhatóan ezer forintba kerül, de elképzelhető, hogy a pályahasználati díj változásának köszönhetően mérséklődik az ár. A végleges összeget egyébként a fentiek figyelembevételén túl a taxi, a minibusz, valamint a BKV-járatok árait is alapul véve alakítják ki - mondta a Napi Gazdaságnak Mosóczi László, a MÁV pályavasúti főigazgatója.

A tavaszi járatindításra azt követően kerülhet sor, hogy a MÁV a közelmúltban aláírta a Colas Zrt.-vel a Ferencváros-Vecsés projekt kivitelezői szerződését. Ennek a 21,3 millió eurós beruházásnak a keretében - amelyet 50 százalékban ISPA-forrásból finanszíroznak - nem csupán a vasúti pálya teljes felújítását végzik el, hanem elkészül az állomások infrastruktúrájának rekonstrukciója is. Ezek mellett alakítják ki a Ferihegy 1-es terminál közelében az új megállót.

Korábban azt tervezték, hogy a vonalon található Szemeretelep megállót néhány száz méterrel kijjebb helyezik, ám a lakosság kérésére végül meghagyják itt (de nem állnak meg a szerelvények), és ettől távolabb, 600-800 méterre alakítják ki a gyalogos-felüljárót is magában foglaló megállót. A dízelvonatok - várhatóan attraktív, korszerű szerelvények - Vecsésig közlekednek majd, és ott fordulnak vissza. Itt viszont nincs lehetőség arra, hogy például autóbuszos közlekedést alakítsanak ki Ferihegy 2-re, tehát a másik terminált egy ideig csak más közlekedési eszközzel lehet megközelíteni.

Mindez azonban csupán "ideiglenes" megoldás lesz, hiszen eközben továbbra is napirenden van a Ferihegy expressz kiépítése, amit a kormányzat magántőke bevonásával kíván megvalósítani, ppp-konstrukcióban. Már a járat nyomvonalát is meghatározták: az elképzelések szerint a vonatok a Keleti pályaudvarról indulnak, ahol várhatóan egy autóparkoló is épül. A vonatok innen Kőbánya-Kispest érintésével közlekednek, onnan pedig egy harmadik vágányon haladnak Ferihegy 1, majd Ferihegy 2 felé. Itt a jelenlegi parkoló alá futnának be, ahol a Budapest Airport tulajdonosa parkolóházat kíván kialakítani. E beruházás várható kezdete egyelőre azért sem ismert, mert még az engedélyeztetési tervek előkészítésén dolgoznak a MÁV szakemberei.