Jól megy a webáruházaknak

2007.12.18. 08:44
Még nem késett le semmiről az, aki interneten keresztül akarja beszerezni a karácsonyi ajándékokat, az online áruházak többsége a hét közepéig vásárolt termékeket még az ünnep előtt eljuttatja a vevőkhöz.

A pénteken megrendelt termékeket még szenteste előtt kézhez kapják a vevők - közölte Mecséri Ildikó, az eBolt kereskedelmi és minőségirányítási vezetője. Mivel azonban az elmúlt napokban nagymértékben megnőtt a megrendelések száma a vállalatnál, tegnaptól már csak az úgynevezett karácsonyi termékkörbe kerülő áruk esetén tudják vállalni ezt a rövid határidőt. Főleg LCD-televíziók, navigációs eszközök, MP3-lejátszók és háztartási kisgépek kerülnek be ebbe a kategóriába.

A múlt héten volt az igazi roham a Bookline.hu internetes könyváruházban, amelynek decemberi forgalma az előzetes várakozásoknak megfelelően, 500 millió forint körül alakul - tudta meg a Világgazdaság Márffy Györgytől, a társaság elnökétől. Akik a webáruházon keresztül szeretnének karácsonyi ajándékhoz jutni, jól teszik, ha legkésőbb szerdáig leadják rendelésüket, mivel a később vásárolt termékeket valószínűleg már csak az ünnepek után kapják kézhez. Az interneten megrendelt könyvek egyébként a vállalat hagyományos üzletében is átvehetők vasárnapig.

A vártnál is jobban sikerült az év vége a Vatera.hu online piactérnél, jelenleg úgy tűnik, az előzetesen tervezett 6,5 milliárd forintos átmenő forgalmat is sikerül túlszárnyalni - mondta el Gerő Viktor, a társaság ügyvezető igazgatója. A karácsonykor mindig megnövekvő forgalmat különböző akciókkal is igyekeznek kihasználni a tavaly 4,9 milliárdos átmenő forgalmat elérő vállalatnál, így például nagyon sok az egyforintos kikiáltási árról induló árverés. A mintegy 430-440 ezer regisztrált Vatera-felhasználó főleg digitális fényképezőgépeket, navigációs eszközöket, MP3-, MP4-lejátszókat, iPodokat, illetve játékokat vásárol karácsony előtt.

Rekordévre készülhetnek az idén a hazai online kereskedők, a legnagyobbak akár 50 százalék feletti forgalomnövekedést is elérhetnek, a teljes piac 45 milliárd forint körül alakulhat a múlt évi 30 milliárd után.

Az online kiskereskedelem fejlődését jól mutatja az is, hogy a Fotexnet internetes bevásárlóközpontban lévő üzletek száma egy év alatt 30 százalékkal, közel 100-ra nőtt, az üzletek forgalma pedig 220-225 százalékkal bővült 2006-hoz képest - közölte Porkoláb Péter, a Fotexnet Kft. ügyvezető igazgatója. Duplájára nőtt az egy áruházra vetített havi tranzakciószám is az elmúlt évben, és hasonló mértékben bővült a látogatók és az újonnan regisztráltak száma is.