A túlélés receptje
A Wizz Air vezetője szerint cége a túlélők egyike lehet, mert ez az első olyan fapados, amelyet kifejezetten az EU-bővítéssel megnyílt új piacok kiaknázására hoztak létre. A sikerhez azonban gyors terjeszkedéssel mielőbb "el kell érni a kritikus tömeget" a térségben a Ryanair és az easyJet - a legnagyobb ír, illetve brit olcsó légitársaság - óhatatlan megjelenése előtt - idézte a Financial Times Váradi Józsefet. (Az easyJet már megjelent Közép-Európában: először Prágába, majd - az EU-csatlakozás napján - Budapestre indított járatokat Londonból).
A Financial Times is elismeri
A flotta a jelenlegi egyről július végéig hat, 180 személyes Airbus A320-asra bővül, és Váradi József szerint három éven belül 30 gépe lehet a cégnek, évenként tíz repülőgép beszerzésével számolva. Ez az újonnan alapított légitársaságok által valaha is megkísérelt legambiciózusabb flottaépítési tervek egyike. Húsz géppel és (évi) 10 milliós férőhely-kapacitással a Wizz Air lehet már 2005-re a legnagyobb térségi légitársaság, áll a Financial Timesban.
Busz helyett is
Váradi József szerint a cég néhány hét alatt 40 ezer jegyet értékesített. "Ha egyszer sikerül áttörni az árhatárt, az emberek repülőre szállnak, feladva jelenlegi utazási szokásaikat, ami elsősorban buszozást jelent" - mondta. A Wizz Air szerint csak Katowice környékéről napi 18 busz indul - heti háromezer férőhelyes kapacitással - Londonba. "Busszal 24 óra, repülővel két óra az út, a menettérti buszjegy 80 euró, a Wizz Air átlagos menettérti jegyára 100 euró" - mondta a cégvezető, aki szerint a vállalat utasainak jelentős része még soha nem ült repülőgépen.
A Wizz Airnek a lap szerint a héten sikerült megállapodnia az amerikai Indigo Partners befektetési alappal egy 20 millió eurós befektetési programról, és Váradi József bízik abban, hogy európai alapoktól sikerül további 20 millió eurót szerezni. Az Indigo Partners vezetője, Bill Franke - az America West Airlines volt vezérigazgatója - a Financial Timesnak azt mondta, légitársaságokba beruházni a legjobb esetben is meglehetősen kockázatos üzlet. "Alaposan megvizsgáltuk a Wizz Air üzleti tervét, vállalatvezetését és a térséget, és úgy éreztük, hogy a cég egyedi befektetési lehetőséget jelent" - mondta Franke.