Úgy tűnik nem hogy nem enyhül, de még súlyosbodik is a járműipar helyzete. A gyártók ugyanúgy alig kapnak megrendelést, mint a tavalyi év végén. Emlékezetes, hogy december elején Európa járműgyártóinak tetemes része egy teljes hónapra leállította termelését, a karácsonyi leállás már december közepén elkezdődött és csak január közepén indult újra. Ám alig telt el néhány nap azóta, hogy számos helyen újraindult a termelés, máris jönnek az újabb bejelentések a leállásokról. A német MAN tegnap azt jelentette be, hogy havi két hetet dolgoznak majd a gyáraiban a munkások az idei első félévben, miközben az orosz Kamaz sem szolgált jó hírekkel. Személyautó fronton az Audi és a Dacia jelentett be újabb leállást, pedig a termelés sokhelyütt még alig indult újra. A Fiat vezérigazgatója, Sergio Marchionne mindeközben kijelentette, hogy kormányzati segítség nélkül 60 ezer ember állása szűnhet meg az olasz autóiparban. A menedzser szerint nemcsak cége van veszélyben, de az egész ágazat is. Ismeretes, hogy a Fiat napokkal ezelőtt jelentette be, hogy 35%-ot szerezne az amerikai Chryslerben, pár nappal később pedig úgy nyilatkozott, hogy bármely szereplővel szívesen tárgyalna a szektor konszolidációjáról. (Portfolio.hu)