Ezzel szemben a manna.ro emlékeztetett arra, hogy a választási kampányban a Demokrata-Liberális Párt ezer kilométer autópályát ígért 2012-ig, és Emil Boc kormányfő az idei költségvetés kapcsán is azt hangoztatja, hogy annak egyötödét beruházásokra szánják.
Minisztere viszont úgy nyilatkozott, hogy a kormánynak idén nincs pénze ilyen infrastrukturális projektekre, sőt felvetette azt a lehetőséget is, hogy szerződést bontsanak az erdélyi autópályát építő amerikai Bechtel vállalattal, ha a két fél nem tud megegyezni az Aranyosgyéres-Brassó közötti szakaszról. A szállításügyi miniszter szerint az államnak már nincs pénze megépíttetni ezt a szakaszt, ezért koncesszióba szeretné adni azt, ami viszont ellenkezik a Bechtellel kötött szerződéssel.
Korábban már többször bírálta a Bechtelt Calin Popescu-Tariceanu kormányfő, amiért nagyon lassan halad az erdélyi autópálya kivitelezési munkálataival. A miniszterelnök kijelentette, hogy bár a kormány biztosította a szükséges finanszírozást, a Bechtel nem teljesítette határidőre a vállalt célkitűzéseket, és hangsúlyozta: nem hajlandó nagyobb arányban finanszírozni az építést, mint amilyen ütemben a Bechtel végzi el a munkálatokat és adja át az autópálya szakaszait.
A szállításügyi minisztérium adatai szerint az eredeti ár kétszeresébe kerül az észak-erdélyi autópálya három szakasza azon nyolc közül, amelyeket 2008 és 2010 között kezdenek el megépíteni. Az ütemterv szerint a minisztérium idén körülbelül 520 millió eurót kell átutaljon a Bechtelnek, az összeg előlegét, 140 millió eurót már kifizették, de ezzel egyelőre az erre szánt források ki is merültek. Az autópálya átadási határideje 2013, és 455 kilométer hosszú lesz.