Csődvédelmet kért a SkyEurope
Csődvédelembe menekült a SkyEurope diszkont légitársaság, egy szlovák bíróságtól kérték ezt, hogy hitelezőitől védetten tudját átszervezni a céget.
A SkyEurope önként döntött így, a csődvédelem elegendő időt biztosít ahhoz, hogy átszervezzék a légitársaságot - nyilatkozta a cég szóvivője a szlovák hírügynökségnek. Az átszervezés célja, hogy a társaságot vonzóbbá tegyék új befektetők előtt. Tomas Kika szóvivő azt is hangsúlyozta, hogy a csőd nem érinti sem a menetrendszerű-, sem a charterjáratokat.
A társaság közleménye szerint az eljárás védelmet biztosít a hitelezőkkel szemben és nagyban hasonlít az amerikai csődtörvény 11. fejezetében leírt, Chapter 11 néven ismert reorganizációs csődvédelemhez. Ezt a megoldást jellemzően akkor választják bajba jutott cégek, ha bíznak abban, hogy az újjászervezést követően folytatni tudják tevékenységüket.
Az AFP tájékoztatása szerint a járatokat, munkahelyeket megtartják, a szállítók kifizetése sincs veszélyben az eljárás végéig. Kipróbáltuk a cég honlapján, és valóban tudtunk volna foglalni jegyet.
A SkyEurope közleménye szerint az átszervezésről végzett hivatalos szakértői vizsgálat pozitív eredményt hozott.
A pozsonyi központú légitársaság a 2008-as üzleti évet minden korábbinál nagyobb, majdnem kétmilliárd koronás veszteséggel zárta. Az idei első negyedévben 31,9 millió euró adózás utáni veszteséget szenvedett el. Egy évvel korábban euróban számolva 28,5 millió volt a veszteség. Idén március végére a cég saját tőkéje mínusz 97,5 millió euróra fogyott a tavaly márciusi mínusz 38,6 millió euróról.
Tavaly októberben egy amerikai kockázati tőke-befektetési alap, a York Capital Management mentette meg az összeomlás közelében álló SkyEurope-ot. A York lett a társaság legnagyobb tulajdonosa 29,9 százalékos részesedéssel.
Jason Bitter, a diszkont légitársaság vezetője június elején bejelentette: húszmillió eurós tőkeinjekcióra van szükség. Erről három befektetői társasággal tárgyalnak, amelyek közül kettő a közép-európai térségből való. Azt is jelezték, hogy a gazdasági válság jelentősen érinti őket, flottájukat is le kellett csökkenteni, 15 gépes flottájuk 5 gépre csökkent. Akkor még azt mondták, hogy a nehézségek ellenére az üzlet jól halad.