A határra ér jövőre az észak-erdélyi sztráda
Az építtető vállalatnak a közép-erdélyi Torda és Aranyosgyéres közötti 12 kilométert, valamint a Berettyószéplak és Bors közötti 30 kilométert kell megépítenie. Ha utóbbi elkészül, akkor a határtól autópályán lehet eljutni Erdély nyugati peremére. A Bechtel várhatóan december elsején adja át az autópálya első 42 kilométer hosszú szakaszát, ami Kolozsvár elkerülésével, Gyalut (Gilau) és Tordát köti össze.
Berceanu szerint az idén a román kormány 300 millió eurót fizetett a Bechtelnek az első szakasz befejezésére. A tárcavezető szerint a román kormánynak a következő években legalább a bruttó hazai termék 3,5 százalékát kellene autópálya-építésre fordítania, hogy 2012-ig 800 kilométer autópálya épülhessen. Románia az idén ennek körülbelül csak a felét fordította erre a célra. Jelenleg mindössze 300 kilométernyi autópálya létezik az országban.
A román kormány és a Bechtel 2003-ban írta alá a 415 kilométer hosszú, Borsot Brassóval összekötő észak-erdélyi autópálya megépítéséről szóló szerződést. A munkálatok 2004 nyarán kezdődtek el, de többször is leállították egyebek között az anyagi finanszírozás késése és a szerződés újratárgyalása miatt.
A Bukarestet Budapesttel összekötő autópálya részeként tervezett észak-erdélyi autópálya költségeit eredetileg 2,2 milliárd euróra becsülték, de legalább kétszer többe kerül majd. Az első 42 kilométer megépítése után kiderült, hogy egy kilométer út körülbelül 10 millió euróba került.