A Creditcards.com egy olyan osztályozásnak vetette alá a legnagyobb amerikai hitelkártya-kibocsátók 1200 szerződését, amit az írók a szöveg megértésének nehézségére szoktak használni, hogy ellenőrizzék, a célközönség mennyire érti azt meg. Ez alapján a legtöbb szerződést az átlagember számára értelmezhetetlennek találták.
A legegyszerűbb szövegezésű az egyik legismertebb bank, a Wells Fargo szerződése lett. A bank szóvivője szerint ez nem véletlen, törekednek arra, hogy minél egyszerűbben és az ügyfeleik számára érthetően fogalmazzák meg a szerződéseket és információs anyagaikat. Szerintük ez egy nagy versenyelőnyük a többi bankkal szemben.
A legtöbb bank azonban úgy véli, nem lehet egyszerűsíteni a szerződéseken. Vannak ugyanis jogi szabályok, kifejezések, amiket egyszerűen muszáj, hogy tartalmazzon a megállapodás, hogy mindkét fél védve legyen.
Fogyasztóvédő szervezetek azonban azt állítják, a bankok épphogy kihasználják a jogi kifejezések bonyolultságát, hogy minél érthetetlenebbé téve a hitelszerződéseket az ügyfeleket kiszolgáltatottá tegyék. Az egyik szervezet vezetője azt javasolja, az emberek legyenek határozottabbak, és ha nem értenek valamit hívják fel az értékesítési tanácsadót és kérjenek világos magyarázatot.
A FED azzal segítene a problémán, hogy a hitelszerződések mellé a bankokat egy azt összefoglaló rövid dokumentum elkészítésére kötelezné, ami az átlagemberek számára is érthető lenne. Az Amerikai Bankok Egyesületének szóvivője szerint ez jó megoldás lehetne, az emberek nagyobb valószínűséggel olvasnák el ezt, mint a hosszú és bonyolult hitelszerződéseket. A fogyasztóvédők szerint azonban az emberek így sok fontos információt nem kapnának meg, ami szükséges, hogy megvédhessék magukat.