Kína felülvizsgálja a vasútépítéseket
Kína felfüggeszti az összes új vasútépítési beruházást, hogy alaposan felülvizsgálhassa a már elfogadott terveket és technológiai normákat, tájékoztattak az összehívott kormányülés után. A Hszinhua hírügynökség értesülései szerint a miniszterek vizsgálóbizottság felállításáról döntöttek, amely a már meglévő, és a kivitelezés, illetve tervezés alatt álló vonalakat ellenőrizné.
A helyi média már szerdán beszámolt arról, hogy a kormány a legújabb építésű gyorsvasútvonalakon a sebesség csökkentését rendelte el. A maximális sebességet óránként 250 kilométerről 200 kilométerre mérsékelték, igaz, ezzel együtt a jegyárakat is csökkentették.
A vizsgálatok előzménye, hogy július végén a keleti Csöcsiang (Zhejiang) tartományban kisiklott egy szuperexpressz, egy hídról két kocsija lezuhant. A baleset 40 halálos áldozatot követelt. Beszámolók szerint a baleset idején vihar tombolt, és egy villámcsapás megbénította a szuperexpressz áramellátását. A szerelvény megállt, egy másik vonat pedig hátulról belerohant.
A baleset miatt többen megkérdőjelezték a kínai közlekedési technika megbízhatóságát. A kínai gyorsvasúthálózat hossza 2010 végén meghaladta a 8358 kilométert, de a pekingi kormány 2020-ra kétszer ilyen hosszú hálózatot akar. A tragédia miatt a kormányt is bírálták, amiért többek szerint megpróbálta elhallgatni a baleset tényét, illetve annak súlyosságát. A bírálók szerint a kínai kormány a biztonságot áldozza fel az ország féktelen gazdasági fejlesztésének oltárán.
Kína decemberben jelentette be, hogy az új generációs gyorsvasút egyik szerelvénye átlépte a 486 kilométer óránkénti sebességet, amellyel új, a hagyományos technológiás vasútvonalakra vonatkozó világcsúcsot állított fel.