Leállt a spanyol repülőtér-privatizáció
A spanyol kormány leállította a madridi és a barcelonai repülőtér privatizációját, mert úgy véli, nem lehet jó áron értékesíteni azokat. Az ügylet része Madrid privatizációs programjának, amelytől a költségvetési deficit leszorítását reméli.
„A jelenlegi helyzet nem olyan, hogy jó áron lehessen értékesíteni a repülőtereket” – mondta hétfőn a közlekedési miniszter. Ana Pastor utalt arra, hogy az eddigi ajánlatok elmaradtak a várakozásoktól. A privatizációt még az előző, szocialista kormány hirdette meg, és ötmilliárd eurót remélt a magánosítástól.
A december eleje óta hivatalban lévő jobbközép kormány azonban felülvizsgálja a korábbi privatizációs terveket, és esetleg az egész légiközlekedési rendszerbe von be külföldi tőkét, nemcsak reptereket privatizál.
A madridi Barajas és a barcelonai El Prat repülőterek iránt több vezető üzemeltető is érdeklődött, köztük a német Fraport, a londoni Heathrow-t üzemeltető BAA többségi tulajdonosa, a Ferrovial, a francia Aeroports de Paris, a Siemens AG egyik leánya alkotta csoport.
A spanyol kormány 2006-ban 6,2 milliárd eurós beruházást hajtott végre a madridi, míg 2009-ben 1,2 milliárd euró értékben fejlesztett a barcelonai repülőtéren.