Mások mellett a középosztályba emelkedő kínai milliók segítenek majd a luxuspiac nagyléptékű növekedésében. Globális szinten tíz, Kínában 24 százalékos bővülés várható. A globális luxuspiac idén 216 milliárd euróra (62 ezer milliárd forint) nő - olvasható a hongkongi székhelyű társaság legújabb tanulmányában.
Kína 2010-ben - Japánt megelőzve - a világ második legnagyobb luxuspiacává vált, és a becslések szerint akár már idén megszerezheti a világelsőséget az Egyesült Államoktól. Az évtized közepére a luxustermékek mintegy 20 százalékát Kínában adják el.
A kínai középosztály tagjai akkorra a lakosság 45 százalékát teszik majd ki, szemben a 2010-es 27 százalékkal. A Gucci és a Prada összeladásainak harmadát már most is a kelet-ázsiai ország biztosítja. A tehetős kínaiak akár jövedelmük egynegyedét is hajlandók luxuscikkekre költeni.
A vállalat becslése szerint 2015-re a BRIC-országok, Brazília, Oroszország, India és Kína egymilliárd középosztálybelinek adnak majd otthont, ami 378 millióval haladja meg a 2010-es adatokat.
"Azt látjuk, hogy közvetlen kapcsolat van a luxuscikkek piacának növekedése és a feltörekvő piacok bővülése között. Ezen országok jelenleg a globális eladások feléért felelnek, ez az arány az évtized végére 73 százalékra is nőhet" - írják a tanulmány szerzői.
A Bain and Company nemzetközi tanácsadó cég szerint a legnagyobb növekedés az órák és ékszerek kategóriájában várható, mintegy 18 százalékos növekedéssel, ezt követi a kiegészítők csoportja, amelyek értékesítése várhatóan 13 százalékkal növekszik az idén a tavalyhoz képest. Különösen megugrott a svájci óraexport, ami 20 százalék feletti ütemben nőhet. A svájci órák legnagyobb felvevőpiaca Hongkong és az USA.