Sokat panaszkodunk az ételekre

2012.08.14. 15:56

A március vége óta működő Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) augusztus elejéig 1237 lakossági bejelentést kapott, írja a Napi Gazdaság. Ezek jórész panaszbejelentéseket, és élelmiszerek forgalomba hozásával kapcsolatos informatív megkereséseket tartalmaztak.

Ha valaki bejelentést tesz a NÉBIH-nél, azt az illetékes megyei kormányhivatalok kivizsgálják és a probléma súlyosságának megfelelően intézkednek: korlátozhatják a kereskedelmi egység tevékenységét, bírságolhatnak, szélsőséges esetben azonnali hatállyal fel is függeszthetik a problémás egység működését.

Az eddig befutott bejelentések többsége elsősorban a megvásárolt élelmiszerek, főként húsfélék és húskészítmények minőségére, az eltarthatósági idő lejártára utáni forgalmazásra, a csomagoláson található jelölési kifogásokra irányult.

A hústermékkel kapcsolatos panaszbejelentések többsége hűtőpultban, illetve előre csomagolt, vákuumos nyers hússal és felvágottal kapcsolatos. A bejelentők 82 esetben a termékek fogyaszthatóságát, 46 esetben a termék minőség összetételét kifogásolták, azonban érkeznek megkeresések jelöléssel, csomagolással kapcsolatban is.

A szezonális termékekkel kapcsolatban a magyar szamócával, illetve a magyar dinnyével kapcsolatban érkeztek megkeresések, de a növények közül többször akadt már gond a barackfélék, illetve vetőmagok minőségével is. A legtöbb, 89 bejelentés üzleteket, illetve szaküzleteket, 40 hipermarketet, 29 vásárokat, piacokat, 25 vendéglátó létesítményt érintett, de ezen kívül volt még például út menti árusokat vagy kisebb bódékat kifogásoló bejelentés is.