A világ legnagyobb ruhavállalatát, a spanyol Zarát tulajdonló Inditex csoport a válságra éppúgy érzéketlen, mint a egyre komolyodó spanyol problémákra, tudósít a CNBC. A cégcsoport az első félévben 32 százalékkal növelte az értékesítését tavalyhoz képest, ami így 944 millióra rúgott. Elsősorban az online értékesítés és a hazai és fejlődő piacokon elért új vásárlók jelentették a növekedés forrását.
A csoport nyolc márkát futtat, a felsőkategóriás Massimo Dutti, a fiataloknak szóló Bershka és az Oysho fehérneműk egyaránt hozzájuk tartoznak.
A siker fő elemei világosak, többek közt az online értékesítés gyors felfutása áll a háttérben, de ez a teljesítmény még így is bámulatos, mondta Anne Critchlow, a Societe Generale (SG) elemzője.
Az Inditex nem közölt eredményeket az online értékesítésének növekedéséről, de az SG becslései alapján legalább 2 százalékponttal járulhatott hozzá a teljes növekedéshez.
Az Inditex 320 üzletet működtet Közép-Európában, amivel az öt legnagyobb ruhakereskedelmi csoport, a C&A, a H&M, az Inditex, a New Yorker és az Orsay közül a legjelentősebb résztvevő a régióban.