Érdeklődő amerikaiak
A GM szöuli irodája és a Daewoo fő hitelezője, az állami tulajdonú Koreai Fejlesztési Bank nem kommentálták a bejelentést. A világ legnagyobb autógyártója azután kezdett puhatolózni, hogy a Ford Motor Company tavaly szeptemberben hirtelen visszavonta vételi ajánlatát. A General Motors az azóta eltelt hónapokat a Daewoo átvilágításával töltötte.
Dühös és brutális a szakszervezet
A koreai autógyártó az 1997-98-as ázsiai gazdasági válság miatt ment csődbe, miután sikerült 15 milliárd dolláros adósságot felhalmoznia. A rendőrség mérlegcsalás miatt jó ideje körözi a vállalatot megalapító KimWoo-Choongot. A Daewoo Motor bíróság által kijelölt vezetése idén év elején elbocsátotta a 16 ezer alkalmazott harmadát. A cég szakszervezetei ezek után erőszakos tiltakozó akciókat szerveztek, attól tartva, hogy a GM újabb ezreket tesz majd az utcára. Főként az izgatta fel őket, hogy az amerikaiak állítólag be fogják zárni a cég bupyongi központi üzemét, amely szakértők szerint nem eléggé korszerű. A külföld a Daewoo eladását olyan tesztnek fogja fel, amely meg fogja mutatni, hogy a dél-koreai kormány mennyire áll a gazdasági reform mellé, amely nélkül az országba nem érkezhet komoly nemzetközi tőke.
Ugorjunk be Kínába!
A Daewoo hazai és külföldi üzemeiben évi 2 millió gépkocsi előállítására képes. A nagy autógyárak rettentő adóssága ellenére azért érdeklődnek a vállalat iránt, mert megvásárlásával egyrészt betörhetnek a zárt dél-koreai piacra, másrészt ugródeszkánek használhatják a hatalmas és kecsegtető kínai piac felé - írja a BBC.