A 46 éves Borisz Abramovics, aki ismét ajánlatot tett a Malév megvételére az AirBridge Zrt. útján - ennek a cégnek ő a főrészvényese -, azt mondta a londoni üzleti napilapnak, hogy "a Malévnak fiatal flottája, jó hírneve és jó európai hálózata van. Ha magunk próbálkoznánk ilyen hálózat kiépítésével, ahhoz az egész életem nem lenne elég hosszú."
Abramovics légügyi vállalkozása gyorsan növekszik; a csoport 80 célállomásra repül, főleg a volt Szovjetunión belül, de Bécsbe, Frankfurtba, Pekingbe és Bangkokba is. Az orosz üzletember - aki nem rokona a londoni Chelsea futballklubot is birtokló, szintén orosz pénzembernek, Roman Abramovicsnak - most olyan európai csomópontra vágyik, amelyen keresztül utasai eljuthatnak egész Európába, írta a Financial Times.
Abramovics ugyanakkor arról is meg van győződve, hogy az AirUnion lenne a legjobb partnere a Malévnak, mert Ázsiából és Oroszországból érkező tranzitutasok ezreivel tölthetné fel a magyar cég európai járatait. "Ez kétirányú utca, a Malévnak szüksége van ránk", fogalmazott az orosz vállalkozó.
A Financial Times felidézi, hogy az AirUnion tavaly augusztusban már megpróbálta felvásárolni a Malévot, és 41 milliárd forinttal a legmagasabb ajánlatot tette, ám nem sikerült egyezségre jutnia a privatizációs hatóságokkal. A londoni napilap szerint Abramovics úgy gondolja, hogy az ügyletet nem oroszellenes érzelmek, hanem politikai megfontolások miatt süllyesztették el. Akkoriban közeledtek a parlamenti választások, és a magyar kormány talán nem akarta éppen a voksolás előtt eladni a nemzeti légitársaságot, mondta az üzletember.
A választások ugyan lezajlottak, ám Abramovics változatlanul aggódik a politikai beavatkozás lehetősége miatt. A Financial Times szerint Vlagyimir Putyin orosz elnök is felvetette az értékesítés ügyét Gyurcsány Ferenc miniszterelnöknek legutóbbi találkozójukon, "biztosítékokat kérve arra, hogy a politika nem jut szerephez".