Putyin szerint tarthatatlan állapot, hogy az utasok, köztük kisgyerekek napokat kénytelenek tölteni a repülőtereken lehetetlen körülmények között a gépek felszállására várva. A kormányfő a helyzet rendezésével Szergej Ivanov első miniszterelnök-helyettest bízta meg, aki máris közölte: meg fogják oldani a problémát és mindent megtesznek azért, hogy az AirUnion elkerülje a csődöt.
A szövetséghez tartozó öt regionális légitársaság a múlt héten több mint húsz járat elindítását volt kénytelen elhalasztani az ország különböző városaiban, miután az üzemanyag-kereskedelmi cégek a felhalmozott adósságok miatt megtagadták a gépek feltöltését, és a hírek szerint tíz gépük tegnap sem tudott felszállni a domogyedovói repülőtérről. A légiszövetség együttes adóssága már meghaladja az egymilliárd dollárt. A közlekedési minisztériumban hétfőn egész nap tárgyalások folytak a kialakult válsághelyzetről Igor Levityin közlekedési miniszter elnökletével, magas rangú tisztviselők, valamint az AirUnionhoz tartozó légitársaságok vezérigazgató-helyetteseinek részvételével.
Borisz Abramovics, a Krasair vezérigazgatója és a légiszövetség legnagyobb privát tulajdonosa nem vett részt a megbeszélésen. Az állami Rosztyehnologii, amely hamarosan megkapja az öt légitársaságban lévő állami részvénypaketteket, így az AirUnion többségi tulajdonosává válik, közölte, hogy nem kíván a bajba jutott légitársaságok segítségére sietni. Arra hivatkozott, hogy a válságért teljes mértékben a légiszövetség vezetése a felelős.
A tegnapi döntés értelmében azonban a hitelbe kapott kerozinért a Rosztyehnologii fog garanciát vállalni. A kerozin ára 70 százalékkal emelkedett az év eleje óta, és a hatóságok több vizsgálatot is indítottak a kartellvádak tisztázására. A tárgyalásokon megállapodás született arról is, hogy az AirUnion szüneteltetett járatain a négy vezető orosz légitársaság, az Aeroflot, a Transzaero, az S7 és a Rosszija fog osztozni.