Az európai autópiacon idén januárban 1,29 millió új autó talált gazdára, ami 1,1 százalékkal több, mint 2006 januárjában, az elmúlt év decemberéhez képest pedig 17 százalékos növekedést mutat. Az emelkedés jórészt a 17 százalékkal bővülő kelet-európai autópiacnak köszönhető, ugyanis a nyugat-európai eladások stagnáltak.
Németországban - minden bizonnyal az év eleji áfaemelés miatt - több mint tíz százalékkal zsugorodott a piac, ami több mint 20 ezerrel kevesebb autó eladását jelenti az egy évvel korábbihoz képest, miközben Izland közel 35 százalékos visszaesése mindössze 500 autós csökkenést jelent. Hasonlóan csalóka a százalékos összehasonlítás a 95 százalékkal megugró lett, a 62 százalékkal bővülő litván és a 46 százalékkal növekvő észt piacot tekintve, mivel ezek csak Lettország esetében jelentenek ezernél több autóval bővülő értékesítést, a lengyel eladások több mint 21 százalékos növekedése viszont plusz négyezer autó piacra kerülését takarja. Magyarországon az idei január 6,6 százalékkal növekvő autóeladásokat hozott 2006 első hónapjához képest.
Nyert a Toyota
A márkák összehasonlításából a Toyota jön ki a legjobban, amely európai szinten 21 százalékkal, 82,4 ezerre növelte eladásait, amivel 5,2-ről 6,3 százalékra emelte piaci részesedését, és ezzel megelőzte a DaimlerChryslert. Magyarországon januárban 11 százalékkal kelt el több Toyota, mint egy évvel korábban, amivel 7,1 százalék a márka piaci részesedése. A General Motors 7,6, a Fiat pedig 5,2 százalékkal bővítette európai értékesítését. Szakértők szerint a Toyota a kiváló minőség iránti igénynek, a GM pedig az Astra és a Corsa "jópofa" reklámjainak köszönheti sikereit.
A hónap két legnagyobb vesztese a Volkswagen és a Renault-csoport (Renault és Dacia) volt, az előbbi 4,2, az utóbbi 7,9 százalékkal adott el kevesebb autót. A Volkswagenen belül a Skoda plusz 18 százalékot produkált, míg a Seat mínusz 7,2-t, a VW értékesítése pedig 9,1 százalékot esett.