A bővítés ideje alatt kifejlesztenek egy új, olcsó - a tervek szerint 300-400 ezer rúpiába (7600-10 100 dollár) kerülő - kisautót is, mivel az ilyen modellekre van a legnagyobb kereslet az országban.
Az amerikai autógyártó 2007-ben mindössze 40 ezer autót tudott értékesíteni Indiában, aminek a cégvezetés szerint az a legfőbb oka, hogy nem kínálnak négyszemélyes miniautót, s ezért az első családi autójukat kereső vevőket nem tudják kiszolgálni.
Később azután ezek közül sok hű marad az eredetileg választott márkához, például a Suzuki többségi tulajdonában lévő Marutihoz, illetve a dél-koreai Hyundaihoz. A Ford az elmúlt években növelte jelenlétét Kínában és Délkelet-Ázsiában, és növekedésének legnagyobb részét ezeken a piacokon érte el.
A vállalat tavaly kezdte meg egy kisautó gyártását Kínában és 500 millió dolláros befektetéssel épít üzemet Thaiföldön. Ugyanakkor a cégnek azzal kell számolnia, hogy minden versenytársa az övéhez hasonló terveket dédelget. A Toyota és a Reanult-Nissan például már dolgozik 7000 dolláros autója kifejlesztésén és szintén növeli gyártási kapacitásait a térségben. Indiában a General Motors (GM) új üzemet épít és a Suzuki sem akarja feladni piaci dominanciáját, ezért jelentős befektetéssel bővíti a Maruti gyárait.
A Ford tavaly már nemcsak globális szinten, hanem hazai piacán, az Egyesült Államokban is a harmadik helyre szorult a GM és a Toyota mögött, miután eladásai az év folyamán 12 százalékkal csökkentek, míg a Toyota 2,7 százalékkal több autót értékesített.