A Tesco négymilliárd litert adott el
A független hálózatok valóban roppantul megszenvedik a szupermarketek nyomulását, az utóbbiak ugyanis alacsonyabb árréssel értékesíthetik az üzemanyagot, mivel egyéb eladásaikból fedezni tudják a költségeket. A Bloomberg számításai szerint a Tesco tavaly négymilliárd liter benzint és gázolajat adott el, míg a legnagyobb független forgalmazó, a Carlton Fuel csak 250 millió litert.
A szupermarketek többsége élelmiszerre és egyéb termékekre szóló levásárolható utalványokat ad a vezetőknek, ami tovább csökkenti a tankolás reálköltségét.
A nagy társaságok nem félnek
A nagy olajtársaságokat nem aggasztja a szupermarketek térnyerése, hiszen ezek mindenképpen tőlük vásárolják az üzemanyagot. Az európai országok közül Franciaországban a legnagyobb az áruházak szerepe az üzemanyag-értékesítésben: a piacnak közel 56 százalékát uralják úgy, hogy az ország 16 690 benzinkútjából 4382-t működtetnek.
Olaszországban öt éve életbe lépett életbe az üzemanyag-értékesítést liberalizáló törvény, ám azóta nem sok minden történt. A húsz olasz régió közül csak nyolcban hagyták eddig jóvá regionális szinten is a törvényt, ezekben jelenhetnek meg azok a benzinkutak, amelyek nem valamelyik üzemanyag-forgalmazóhoz tartoznak, hanem például egy szupermarkethez, és annak a logója alatt jelennek meg.
A Corriere della Sera beszámolója szerint az Olaszországban mind jobban terjeszkedő francia Auchan lánc most nyitotta meg első ottani - eddig a Shell által üzemeltetett - benzinkútját Verona körzetében lévő bevásárlóközpontjának parkolójában.
Az árengedmény nem nagy, az olajtársaságok által ajánlott árhoz képest öt eurócent mind a benzin, mind a dízel esetében. A megnyitó napján így is kilencezer liter üzemanyagot adtak el, szemben a korábban ott eladott 4-4,5 ezerrel. Az Auchan 35 olasz kereskedelmi központjának zöménél akar benzinkutat. Olaszországban egyébként a szupermarketláncok közül először a szintén francia Carrefour nyitott saját benzinkutat, két éve, jelenleg három töltőállomása van.