Hazugságvizsgálattal a biztosítási csalások ellen

2001.10.17. 15:00
Nagy-Britannia nyolcadik legnagyobb biztosítótársasága, a Highway Insurance 2002 márciusától hazugságvizsgálati eljárásokat alkalmaz annak kiderítésére, a kedves ügyfél nem biztosítási csalással próbálkozik-e.
A társaságnál - megfelelő tájékoztatás után- hangelemzésnek veti alá a kárigénylőkkel folytatott beszélgetéseket, és azokat az ügyfeleket, akiknek hangja magas stressz-szintet árul el, további vizsgálatnak vetik alá, mielőtt döntenének ügyében.

A cég nem utasít el majd el egyetlen igényt sem pusztán a hangelemzés eredményei alapján. "Egyszerűen azokat az igényeket szeretnénk azonosítani, amelyek további vizsgálatot követelnek" - idézte az Ananova Kerry Furbert, a biztosító csalási kockázatokkal foglalkozó részlegének vezetőjét.

A biztosítónál egy csapat már továbbképzés keretében javában tanulmányozza a "narratív elemzés" technikáit, melyekkel felvértezve a további vizsgálatok során fondorlatos kérdéseket tudnak majd feltenni a potenciális csalóknak.

"Az igények oroszlánrésze valódi, és az eljárás lehetővé teszi, hogy a lehető leghamarabb döntsünk, így azoknak, akik valódi igénnyekkel fordulnak hozzánk, nem lesz részük olyan frusztráló késedelmekben, amilyenekkel a múltban találkozhattak más biztosítóknál" - magyarázta az eljárás áldásos következményei Mr. Furber.

A Brit Biztosítók Szövetsége óvatosan üdvözölte a forradalmi újítást: "Nem megszokott dolog, de a biztosítók a jövőben lehet, hogy úgy döntenek, a csalások kimutatására szolgáló eszköztárukba felvesznek hazugságvizsgálati teszteket."