Európában a megfelelő kereslet hiányában már 1978-ban beszüntették a Bogár gyártását, de Latin-Amerikában még sokáig ott volt az eladási listák élén. Az elmúlt hónapokban azonban itt is jelentősen csökkent népszerűsége, ezért a pueblai üzemben már csak ötven darabot gyártottak le belőle naponta.
Hitler ötlete
A kis bogárhátú karrierje 1934-ben kezdődött, amikor Adolf Hitler fejében megfogant az ötlet: olcsó, megfizethető népautót kell adni a németeknek. A kocsit a híres mérnöknél, Ferdinand Porschénél rendelte meg, aki elkészítette a prototípusokat, majd 1939-ben kigördül a gyárkapun az első modell.
A második világháború idején a legtöbb kocsi a hátország helyett a fronton szolgált, de 1945-től újból a lakosság igényeinek kiszolgálása vált a legfőbb feladattá. Ennek érdekében még egy kabrióváltozat is kikerül a szerelőszalagokról. Tíz évvel később már az egymilliomodik Bogár elkészültét ünnepelhették Németországban.
Hatalmas hazai sikere nyomán egyáltalán nem meglepő, hogy a Volkswagen vezetői a kis bogárhátúval a külföldi piacokat is meg akarták hódítani. 1968-ban a Walt Disney cég filmet készített róla, ez megsokszorozta az amerikai eladásokat: dicsősége csúcspontján négymillió amerikai vezetett ilyen autót.
Különleges búcsúszéria
Ekkoriban azonban már egyre többen csúnyácskának, elavultnak mondták a Bogarat, bírálták magas fogyasztását, szűkösségét. A 80-as években egyre jobban visszaesett piaci részesedése Európában és Észak-Amerikában. A végső csapást az "új Bogár", a New Beetle piacra dobása hozta 1998-ban, ma már a régi, hagyományos, léghűtéses autóból csak havi ezret adnak el világszerte.
A Volkswagen hivatalosan még nem közölte a végleges búcsú időpontját, de egyes német lapok információi szerint július végén várható. Annyi bizonyos, hogy a német cég egy utolsó, korlátozott számú szériával búcsúzik majd világhírű termékétől: az utolsó hetekben készített Bogarak világoskék és krémfehér színekben kerülnek majd le a gyártósorról, azaz ugyanolyanok, mint az ötvenes években.