A Coca-Cola egyik reklámja megszegte a hirdetési szabályokat, amikor veszélyes biciklizést mutattak be - döntött a brit reklámszövetség. A hirdetésben egy férfit mutatnak, aki elsõ triatlonversenyére készül. A kerekest több jelenetben is mutatják, ahogy biciklizik az úton. A reklámból nem derül ki, hogy kora reggel van, vagy alkonyodik, de az elhaladó autók fényszórója be van kapcsolva.
A reklámszövetség (Advertising Standards Authority) szerint nem mutat jó példát a reklám azzal, hogy a kerékpár nincs kivilágítva, és a férfin fényvisszaverõ mellény sincs. Emiatt veszélyes kerekezésnek minõsítették a jelenetet - írja az Irish Examiner. Arra is felszólították a Coca-Colát, hogy a jövõben fordítson több figyelmet a biztonságra.
A reklám készítõje, a McCann Ericson közölte, a film egy sorozat része, amely a kerekes felkészülését mutatja be elsõ triatlonversenyére. A jeleneteket úgy vették fel, hogy nem használtak kiegészítõ fényeket, kizárólag természetes körülmények közt forgattak.
A reklámfilmet márciusban vették fel, valamikor a délutáni órákban, és mivel nem használtak lámpákat, olyan, mintha sokkal késõbb lenne. A cég biztosította a reklámszövetséget, hogy minden biztonsági elõírást betartottak a forgatáson, a biciklis jól látható volt az autósok számára.
Mindennek ellenére a McCann Ericson bejelentette, nem sugározzák többet a reklámot.
Az ASA szerint a nézõknek nem lehet tudomásuk a forgatási körülményekrõl, és azt gondolhatják, reggel vagy szürkületkor forgatták a jelenetet. A fényvisszaverõ jelzések hiánya miatt ezért veszélyesnek minõsítették a reklámfilmet.