A bor nem nagy durranás, a pezsgő igen
A falu 42 szőlőhegyéből 39-et képviselő érdekvédelmi csoport vezetője elmondta: remélik, hogy az uniós jog majd igazat ad nekik, mivel túlságosan parányi szeletét foglalják el a piacnak ahhoz, hogy a jóval híresebb francia pezsgővel, a champagne-nyal versenyezzenek. Ezt alátámasztandó, azzal érvelnek, hogy borászaik évente 280 ezer palack bort állítanak elő, a franciák pedig több százmillió üveg champagne-t adnak el. A francia pezsgő piacát tehát szerintük alig sérti a svájci bor elnevezése, a kis falucska bortermelői viszont azt állítják: ha nem tüntethetik fel a címkéken a champagne elnevezést 770 ezer euró veszteség érheti őket.
Reklámnak nem rossz
Az Unió és a nem EU-tag Svájc egyezményeinek tárgyalása során a svájciak azzal is előálltak, hogy kisebb betűkkel szerepeltetik a champagne megnevezést, azonban Franciaország hajthatatlan, mind ez ideig határozottan elutasítja a Champagne szó bármiféle módon történő feltüntetését a svájci boron. Mindenesetre a svájciak a vitán csak nyerhetnek, hiszen keresetük elutasítása esetén is óriási reklámhoz jutnak, tájjellegű boraikat egész Európa megismeri.