Németországban éreztette hatását, hogy tavaly ősszel már megugrottak az eladások a 2007. januári áfaemelés előtt, így a magas bázissal összevetve ez év szeptemberében 11 százalékkal kevesebb új autót adtak el, mint 2006 szeptemberében. Spanyolországban 7,7 százalékkal esett vissza a forgalom, Olaszországban stagnált, Franciaországban és Nagy-Britanniában viszont kissé nőtt az értékesítés.
Ezzel szemben Litvániában 39,6, Bulgáriában 26,9, Lengyelországban 19,6, Romániában pedig 19,5 százalékkal ugrottak meg az eladások. Az év első kilenc hónapjának összesítése hasonló szakadékot jelez: míg Nyugat-Európában 0,2 százalékkal csökkent az újautó-forgalom, addig az új EU-tagállamokban 15,5 százalékkal nőtt. Ez utóbbit még a 7,1 százalékkal zuhanó magyar piac se tudta lerontani.
A gyártók sorrendjét továbbra is a Volkswagen-csoport vezeti, amely eddigi idei teljesítménye alapján az év végére várhatóan gyártási rekordot állít fel, 3,5 millió gépkocsival. Az utána következő három autógyár forgalma lényegében stagnált, az ötödik helyen álló FIAT-é 6,7 százalékkal nőtt, míg a hatodik helyezett Renault-é 8,7 százalékkal csökkent, noha a francia autógyár Dacia márkájából bő 79 százalékkal több kelt el, mint egy évvel korábban.