A világ 50 legnagyobb vállalatának legtöbbje olyan honlappal rendelkezik, amely nincs felkészítve az európai internetes kereskedelemre - állítja a stratégiai kommunikációval foglalkozó nemzetközi tanácsadó cég, az APCO. A cég kutatásának eredménye pár nappal azután került nyilvánosságra, hogy az Európai Unió elfogadta a .eu domainnevet.
A felmérés adatai szerint a világ 50 legnagyobb vállalatának kevesebb, mint harmada tünteti fel honlapján európai központjainak telefonszámát. Továbbá a cégek csupán fele válaszolt egy héten belül az európai tevékenységével kapcsolatban e-mailben feltett kérdésekre. Emellett a vállalatok honlapjainak többsége csupán az angolt használja, miközben az európaiaknak csak 41 százaléka beszéli ezt a nyelvet - írja az EurActiv.com.
Erősödő európai identitás
A tanulmány leszögezi: az európai identitás növekvő jelei tapasztalhatók a kultúrában, a társadalomban és az üzleti életben is. Többek között ezt felismerve javasolta az Európai Bizottság az .eu domainnév megalkotását. A napokban elfogadott domainnévtől az Európai Unió azt várja, hogy hozzájárul az európai elektronikus kereskedelem fellendüléséhez.