Alan Mulally, a Ford és Rick Wagoner, a legnagyobb autógyártó, a General Motors vezérigazgatója közleményben tudatta: egy évig egydolláros fizetésért fognak dolgozni, ha az adófizetők pénzéből hitelt folyósítanak vállalatuknak.
Egyes hírek szerint Mulally és Wagoner is autóval érkezett Washingtonba, ahol meg akarják győzni a kongresszust a Detroitnak nyújtandó hitelről. A michigani városból Washingtonig 526 mérföldön át Mulally állítólag egy benzines-elektromos meghajtású Chevrolet Malibu hibrid szedánt vezetett. Az autós megérkezésnek jelképes üzenete van, a gyárak vezetőit előző havi kongresszusi meghallgatásuk után ugyanis éles bírálatok érték, amiért vállalati repülőgépeiken utaztak a fővárosba, hogy 25 milliárd dolláros áthidaló kölcsönt kérjenek csőd szélére került vállalataiknak.
Az amerikai autóipart évtizedek óta a legsúlyosabb válság fenyegeti. A befagyott hitelek miatt a cégek készpénztartalékai vészesen csökkennek, a GM és a Chrysler közölte, hogy az összeomlás küszöbén vannak.
Alan Mulally, a Ford első embere kedden közölte: tervükben szerepel, hogy a cég összes vezetőségi tagjának 2009-es prémiumait és az észak-amerikai munkások fizetésemeléseit is törlik. A Ford ezenkívül közölte: felgyorsítja az energiatakarékos autók fejlesztését. A cég úgy tájékoztatott, hogy szövetségi segítség nélkül a következő évet még átvészelik.
A második legnagyobb amerikai autógyár, a Ford Motors kedden közölte, hogy novemberi eladásai 31 százalékkal zuhantak. A Ford pénzügyi helyzete a legerősebb a három vezető amerikai autógyár, a detroiti központú Nagy Hármak közül. A Ford - amely 9 milliárd dolláros központi segítséget vár - a csökkenő forgalom alapján 2009 első negyedévében észak-amerikai termelését 38 százalékkal csökkenti az idei év hasonló periódusához képest.