Ma már repülőn szállítanak bonyolult ipari berendezéseket, fogyasztói elektronikai árukat, autóalkatrészeket, sőt élelmiszert és divatruházati cikkeket is. Az elmúlt években a globális növekedés felgyorsulásával a légi áruszállítás is bővült, a repülőgépgyártók, köztük az Airbus és a Boeing Co. mind nagyobb arányban gyárt teherszállító gépeket.
Februártól azonban jelentősen lassult a növekedés és májusban már 1,6 százalékkal csökkent éves összehasonlításban a volumen, amit tonnakilométerben számolnak. A vállalatok a magasabb energiaárak miatt csökkentik a termelést, a beszerzést, ennek folytán a szállítást is.
A légi utasforgalom ugyanakkor 8,8 százalékkal emelkedett májusban éves összehasonlításban. A légitársaságok szerte a világon az utasok számának emelkedéséről számolnak be, bár ezt nem kíséri a jegybevételek hasonló ütemű növekedése. Az árbevételek csak lassan emelkednek, miközben az üzemanyagköltségek nőnek, ami kedvezőtlenül érinti a légitársaságok pénzügyi eredményeit.
A légitársaságok együttes vesztesége az idén 6 milliárd dollár körül lesz az IATA előrejelzése szerint, aminek legnagyobb részét a hagyományos amerikai légitársaságok fogják elszenvedni. A légi áruszállítás visszaesése kedvezőtlen jel az utasforgalom alakulása szempontjából is, így giovanni Bigignani, az IATA vezérigazgatója szerint a legitársaságokra is rosszabb idők várnak.